אזעקות הופעלו הבוקר (שני) באזורים נרחבים בארץ ביניהם, בצפון, בדרום, במרכז, בירושלים, בשומרון ובשפלה, בשל שיגור טילים מאיראן לעבר שטח ישראל, זאת לאחר מספר שעות הפוגה מירי המטחים. האזעקות נשמעו במשך דקות ארוכות בשל שיגור במרחבי זמן קצרים, כאשר זהו הזמן הארוך ביותר של אזעקות מאז פרוץ המלחמה. הדי פיצוצים נשמעו באזור ירושלים, במרכז ובמודיעין.
זמן קצר לאחר תום האזעקות, הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף. מצה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה. לאחר מכן בפיקוד העורף עדכנו על כך שזוהו שיגורים מאיראן לאזור הצפון ועל כן הופעלו שם אזעקות מחדש. במקביל לשיגור מאיראן, בטהרן על החלו תקיפות נרחבות של כוחותינו.
כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן דיווח כי מדובר בכשישה טילים ששוגרו במרחבי זמן קצרים, במטרה להפעיל אזעקות ממושכות ולהתיש את אזרחי ישראל. פרשננו הצבאי נועם אמיר דיווח כי יכולת שיגור טילים רבים בבת אחת של איראן נפגעה ועל כן, איראן משתמשת באסטרטגיה חדשה זו.

מכבאות והצלה נמסר כי התקבלו דיווחים על נפילת פרטי אמל"ח בצפון, בדרום ובמרכז, צוותי הכיבוי בדרכם לזירות. בשלב זה לא דווח על נפגעים, אולם בדרום נגרם נזק לכביש. "בעקבות המטחים האחרונים התקבלו מספר דיווחים על שריפות בשטחים פתוחים בעקבות רסיסי יירוט" נכתב.
כמו כן, בכב"ה עדכנו כי נהג שנסע בכביש משה דיין, סמוך למעבר התת קרקעי המוביל למנהרת הכרמל מצפון איבד שליטה על רכבו בעקבות האזעקה, התהפך על הגג ונפצע באורח קל. לוחמי האש הגיעו במהירות ופעלו לייצוב הרכב ההפוך ולניתוק מקורות האנרגיה.
במשטרת ישראל אמרו כי התקבלו דיווחים על נפילת פרטי אמל"ח בתחומי מחוז הדרום ובשטחים הפתוחים – בשלב זה לא ידוע על נפגעים או על נזק לרכוש. שוטרי מחוז הדרום וחבלני המשטרה פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילה וממשיכים לסרוק אחר מוקדים נוספים על מנת להסיר חשש לסיכון נוסף. במשטרה הדגישו: "אנו מבקשים מהציבור להתרחק מזירות נפילה ולהישמע להוראות השוטרים בשטח".
בחברת החשמל עדכנו כי בעקבות פגיעה בסמוך למתקן תשתית אסטרטגי של חברת החשמל בדרום הארץ, נרשמים שיבושים באספקת החשמל למספר יישובים באזור. "צוותי חברת החשמל בדרכם למספר נקודות בשטח במטרה להשיב את אספקת החשמל בהקדם האפשרי. הפעולות כוללות תיקון תשתיות ונטרול סכנות בטיחות, ומתקיימות בתיאום עם כוחות הביטחון", נמסר.
השיגורים הללו מתכתבים עם הפרסום של כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן על כך שאיראן שינתה את שיטת הפעולה שלה מול ישראל, ועברה לבצע שיגורים בודדים של טילים וכטב"מים לאורך היממה, במקום מטחים כבדים כפי שהיה נהוג בעבר. השיגורים הבודדים מכוונים בעיקר לריכוזי אוכלוסייה אזרחית, במטרה לפגוע בחפים מפשע ולשבש את השגרה בישראל.
האסטרטגיה החדשה של איראן מזכירה את שיטות הפעולה של ארגוני טרור כמו חמאס בח'אן יונס שברצועת עזה. האיראנים מתחבאים, מסתירים את הטילים מפני חיל האוויר הישראלי, מבצעים שיגור מהיר ומיד נמלטים. המטרה המרכזית היא ליצור מספר רב של אזעקות במינימום טילים, ובכך לשבש את חיי היומיום של האזרחים בישראל.
על פי ההערכות, השינוי באסטרטגיה לא מבטל את האפשרות של מטחים כבדים בעתיד, אך כרגע הצפי הוא להמשך שיגורים בודדים לאורך היממה, כולל בשעות הלילה. עם זאת, יש להדגיש כי לא תמיד יהיו התרעות מקדימות, שכן המודיעין עלול לא לזהות את השיגורים בזמן.
