האלוף (מיל') יפתח רון טל שוחח הבוקר (שני) עם עידו טאובר בחדשות 14 והתייחס למטרות האסטרטגיות של ישראל והמערב בלחימה מול איראן. בדבריו, הדגיש את חשיבות הצטרפותה של ארצות הברית למערכה ואת הצורך בהחלשת המשטר האיראני עד לקריסתו.
לדבריו, עצם ההצטרפות של ארה"ב ללחימה לצד ישראל היא "הישג בקנה מידה שמעולם לא היה כמוהו". רון טל ציין כי מדובר בפעם הראשונה שבה ארצות הברית לוקחת חלק פעיל במלחמה יזומה שמובילה ישראל, לא רק כבת ברית אלא מתוך אינטרס אסטרטגי עמוק.

"האינטרס האמריקאי", הסביר, "הוא לשבור את הגוש המזרחי – רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן – ולהעביר את קו ההשפעה הגלובלי מזרחה לאיראן". לדבריו, השגת מטרה זו מחייבת פגיעה ישירה במשטר האיראני.
"בלי הפלת המשטר – המלחמה לא תושלם", קבע. "כדי להגיע להישגים ארוכי טווח, לא תהיה ברירה אלא להחליש את השלטון בטהראן עד לקריסתו. משטרים לא מפילים בכוח, אבל אפשר לייצר את התנאים לכך. זו הדרך היחידה להבטיח שהמערכה תביא לשינוי אסטרטגי עמוק באזור".
רון טל התייחס גם לדמותו של המנהיג העליון עלי חמינאי, והבהיר: "חמינאי הוא לא רק מנהיג רוחני – הוא המפקד העליון, הרמטכ"ל בפועל, והוא זה שמוציא את הפקודות. בעיניי, הוא מטרה לגיטימית לכל דבר".

בהמשך דבריו, הבחין בין הצבא האיראני לבין משמרות המהפכה, וציין כי ישראל נמנעת מלפגוע בצבא הסדיר, מה שעשוי לאפשר לו בעתיד להצטרף למהלך של שינוי שלטוני מתוך איראן עצמה: "משמרות המהפכה הם גוף שאין להגיע דרכו לשינוי – בצבא האיראני דווקא טמון פוטנציאל לשינוי פנימי".
לדבריו, "העם האיראני רוצה חופש – והוא יוכל להוביל את המהפכה, אם רק נייצר את התנאים לכך".
