לאחר שאתמול (ראשון) הייתה נפילה בעיר חיפה ללא הפעלת אזעקות במטח הטילים ששוגר מאיראן, תחקיר משותף של פיקוד העורף וחיל האוויר העלה כי היה כשל נקודתי בתהליך גילוי השיגור, וכי מדובר בחלקי טיל ולא ברסיסי מיירט.
בהודעה משותפת של פיקוד העורף וחיל האוויר הוסבר כי "מהממצאים עולה כי התקיים כשל נקודתי בתהליך הגילוי וכתוצאה מכך, ראש קרב של טיל נפל במרחב חיפה ללא מתן התרעה.

מהתחקיר הופקו מספר לקחים שיוטמעו באופן מיידי. צה"ל מפיק לקחים באופן שוטף ושב ומזכיר כי ההגנה אינה הרמטית. יודגש כי לא היה פער במערכת ההתרעה של פיקוד העורף".
כזכור, אתמול במטח הכבד ששוגר הייתה פגיעה בחיפה, זאת על אף שלא הופעלו אזעקות בעיר. ההערכה ראשונית של צה"ל הייתה כי מדובר בחלקיי יירוט שנפלו בחיפה, כאמור, הממצאים סותרים את ההערכה הזו.

בהודעה שפרסם צה"ל נכתב כי "במהלך השיגורים שבוצעו מאיראן הבוקר לעבר שטח מדינת ישראל, לא הופעלה התרעה בעיר חיפה. מתחקור ראשוני עולה כי זוהתה נפילה במרחב העיר, נבדקת האפשרות שמדובר בכשל מיירט. לא מדובר בתקלה במערכת ההתרעה והופצה הנחיה מקדימה לאזור. האירוע מתוחקר".
