accessibility-icon
share-icon
המתקן הגרעיני בנתנז | צילום: רויטרס

הערכה בישראל: נתנז הושמד, המצב בפורדו ואספהאן יתבהר בקרוב

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

0

like

0

dislike

פורסם בחדשות 14: בישראל מעריכים בזהירות כי לאחר התקיפות האמריקניות הכבדות, תוכנית הגרעין האיראנית חוסלה כמעט לחלוטין • ההערכות כרגע: נתנז הושמד לחלוטין, תמונת המצב בפורדו ואספאהן תתברר בימים הקרובים


פורסם בחדשות 14: לאחר התקיפות העצימות של ארה"ב על מתקני גרעין באיראן, בראשם המתקן בפורדו, ייתכן בהחלט שלאיראן כבר אין יותר גרעין. בישראל לא רוצים לצאת עדיין בכותרת רשמית כדי לאפשר למודיעין האמריקני לעשות את חקר המטרות שלו, אך כרגע האמירה היא שנתנז הושמד לחלוטין.

תמונת המצב המלאה תתגבש, אבל יש אופטימיות גדולה מאוד לגבי פורדו. כמות חומר הנפץ שחדרה את הבונקר היא משמעותית, ספק אם משהו שרד שם. וגם לגבי אספהאן, חשוב להגיד, כבר תקפנו שם ואם נצטרך נדע לעשות עוד גלי תקיפה. אם ישראל תצטרך לפעול בכל המקומות האלה נדע לתקוף שוב ושוב.

maximize-image
הכור הגרעיני בנתנז לאחר התקיפה | קרדיט: MAXAR

ההערכה היא שהמכה הקשה שהם ספגו בכל מה שקשור לחיסול מדעני הגרעין פגעה להם בפריצה לנשק, והתקיפה המשמעותית שאתמול ארצות הברית הוסיפה, פגעה להם ביכולת להעשיר אורניום. בכך אפשר להעריך בזהירות שכל סוגיית הגרעין עם האיראנים ייתכן מאוד ומאחורינו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News