במהלך החודש האחרון, עצרו בלשי ימ"ר ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב עוטף ירושלים וצה"ל, 4 מחבלים בגילאי 13-17, תושבי איו"ש מהכפר אל-ולג'ה, בחשד שהשליכו מספר בקבוקי תבערה לפני כחודשיים, לעבר בתי מגורים בהר גילה על רקע לאומני. למרבה המזל, לא היו נפגעים באירוע.

שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב עוטף ירושלים והזיהוי הפלילי של מחוז ירושלים, הגיעו למקום והחלו בסריקות ובפעולות חקירה ראשוניות. בעקבות המקרה, נפתחה חקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, במהלכה בוצעו פעולות מגוונות ומתוחכמות על ידי צוות החקירה לאיתורם של המפגעים.


במסגרת החקירה, חשפו חוקרי הימ"ר את זהותם של 4 מחבלים צעירים המעורבים במעשה. לאחר מעצרם, המחבלים הועברו לחקירה במשרדי הימ"ר, ממנה עלה כי פעלו בשיטתיות תוך שהכינו מספר בקבוקי תבערה מבעוד מועד והשליכו אותם לעבר בתי מגורים ביישוב הר גילה על מנת לפגוע בתושבי המקום.

במהלך ימי חקירתם ולבקשת חוקרי המשטרה, הוארך מעצרם של המחבלים בבית המשפט הצבאי מעת לעת לטובת מיצוי כלל פעולות החקירה הנדרשות בעניינם, ובתום חקירתם וגיבוש תשתית ראייתית, צפוי נגדם כתב אישום על ידי הפרקליטות הצבאית.
