בפעם הראשונה מאז התקיפה האמריקנית באיראן, דובר צה"ל תת אלוף אפי דפרין יצא היום (ראשון) בהצהרה לציבור שהחלה בעברית והסתיימה באנגלית. בדבריו הדגיש דפרין את התיאום המלא שהיה בין ישראל לארה"ב בזמן הפצצת מתקני הגרעין, וכן שישראל ממשיכה במערכה במטרה להגיע לכל היעדים שהציבה.
את דבריו פתח דפרין במספר מילים על חילוץ החטופים החללים מרצועת עזה: "אני רוצה לפתוח במשימה הלאומית. המשימה יקרה לנו מכול שבוצע הלילה. בשעות האחרונות הודענו למשפחותיהם של חטופים החללים עופרה קידר, יונתן סמרנו וסמל ראשון שי לוינסון, ז"ל, כי בפעילות משותפת עם השב"כ חילצנו אותם הלילה מעזה.

"המבצע התאפשר הודות למודיעין ויכולות מיוחדות של שב"כ, יחד עם מידע שנאסף מתחילת המלחמה על ידי מפקדת החטופים, אגף המודיעין והשב"כ. השבת חטופינו זה ציווי עליון. אנחנו ממשיכים לפעול למען משימה זו. יש עוד 50 חטופים, חיים וחללים שעדיין מוחזקים בעזה. אנחנו מחזקים ומחבקים את משפחות כל החטופים ולא שוכחים לרגע את המחויבות שלנו להשיבם".
לאחר מכן דובר צה"ל התייחס למתקפה האמריקנית על מתקני הגרעין: "לפנות בוקר צבא ארצות הברית תקף אתרי גרעין באיראן. התקיפה בוצעה בתיאום עם צה"ל. מתחילת המערכה הרמטכ"ל נמצא בקשר רציף ויומיומי עם מקביליו, יושב-ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית ומפקד פיקוד המרכז האמריקאי, סנטקום.

"התיאום שלנו עם השותף האמריקאי הדוק לאורך כל השנים והתהדק עוד יותר בתקופה האחרונה. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף באיראן. אנחנו ממשיכים ונחושים להשיג את יעדי המבצע, הסרת האיום הקיומי על מדינת ישראל, פגיעה בתוכנית הגרעין ופגיעה במערך הטילים.
דפרין ציין את פעילות צה"ל בתחום יירוט הטילים: "גם הבוקר חיל האוויר זיהה ותקף משגרים רגע לפני ששוגרו לעבר שטח מדינת ישראל. בכך צמצם את המטח שנורה הבוקר. הבוקר שוגרו למעלה מ-20 טילים בשני מטחי שיגור לעבר מדינת ישראל. מרבית הטילים יורטו. זוהו מספר פגיעות ישירות במוקדים שונים בארץ, רובם בלב שכונות אזרחיות".
