accessibility-icon
share-icon
קיר סטארמר, ראש ממשלת בריטניה |  קרדיט: SportPix, שאטרסטוק
קיר סטארמר, ראש ממשלת בריטניה | קרדיט: SportPix, שאטרסטוק

"מהלך היסטורי": מנהיגי העולם מגיבים למתקפה האמריקאית באיראן

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

32

5

like

2

dislike

התקיפה האמריקאית באיראן עוררה גל תגובות ברחבי העולם: מזכ"ל או"ם הביע דאגה מהסלמה אפשרית, בריטניה קראה לחזרה למשא ומתן, יפן וניו זילנד הביעו חשש, ואוסטרליה, מקסיקו וקובה קראו להרגעת הרוחות


מנהיגים מרחבי העולם הגיבו היום (ראשון) לתקיפה שביצעה ארצות הברית בשלושה אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן – במהלך הלילה, אשר הובילה למתיחות גוברת בזירה הבינלאומית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על התקיפה ואמר בהצהרה מצולמת: "ברכות, הנשיא טראמפ. ההחלטה האמיצה שלך לפגוע במתקני הגרעין של איראן בעוצמה האדירה והצודקת של ארצות הברית תשנה את ההיסטוריה. ההיסטוריה תזכור שפעלת כדי למנוע מהמשטר המסוכן בעולם את הנשק המסוכן בעולם".

שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, טען כי מדובר בהפרה חמורה של אמנת האו"ם והחוק הבינלאומי: "ההתקפות נגד מתקנים גרעיניים אזרחיים באיראן הן מעשה מזעזע שיהיו לו השלכות ארוכות טווח. איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל האמצעים להגן על ריבונותה ועמה", כתב ברשת X.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הביע דאגה עמוקה מהמצב: "זוהי הסלמה מסוכנת באזור רגיש מלכתחילה – ואיום ישיר על השלום העולמי. אין פתרון צבאי. הדרך היחידה קדימה היא דיפלומטיה".

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, אמר כי תכנית הגרעין של איראן מסכנת את ביטחון העולם: "המצב נפיץ, ויש להעדיף פתרון דיפלומטי. אנו קוראים לאיראן לשוב לשולחן המשא ומתן".

maximize-image
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש | צילום: שאטרסטוק

ראש ממשלת יפן שיגרו אישיבה קרא להרגעת המצב בהקדם; בניו זילנד ציינו כי הפעולה הצבאית במזרח התיכון "מדאיגה ביותר"; באוסטרליה הדגישו כי "כעת הזמן לשלום"; מקסיקו קראה לדיאלוג דיפלומטי; ונשיא קובה וממשלת ונצואלה גינו את התקיפה בחריפות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News