מנהיגים מרחבי העולם הגיבו היום (ראשון) לתקיפה שביצעה ארצות הברית בשלושה אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן – במהלך הלילה, אשר הובילה למתיחות גוברת בזירה הבינלאומית.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על התקיפה ואמר בהצהרה מצולמת: "ברכות, הנשיא טראמפ. ההחלטה האמיצה שלך לפגוע במתקני הגרעין של איראן בעוצמה האדירה והצודקת של ארצות הברית תשנה את ההיסטוריה. ההיסטוריה תזכור שפעלת כדי למנוע מהמשטר המסוכן בעולם את הנשק המסוכן בעולם".
President Trump and I often say: ‘Peace through strength.’
First comes strength, then comes peace.
And tonight, @realDonaldTrump and the United States acted with a lot of strength. pic.twitter.com/7lTWCZkgw7
— Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו (@netanyahu) June 22, 2025
שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, טען כי מדובר בהפרה חמורה של אמנת האו"ם והחוק הבינלאומי: "ההתקפות נגד מתקנים גרעיניים אזרחיים באיראן הן מעשה מזעזע שיהיו לו השלכות ארוכות טווח. איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל האמצעים להגן על ריבונותה ועמה", כתב ברשת X.
מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הביע דאגה עמוקה מהמצב: "זוהי הסלמה מסוכנת באזור רגיש מלכתחילה – ואיום ישיר על השלום העולמי. אין פתרון צבאי. הדרך היחידה קדימה היא דיפלומטיה".
“At this perilous hour, it is critical to avoid a spiral of chaos.”@antonioguterres is gravely alarmed by the use of force by the USA against Iran.
"There is no military solution.
The only path forward is diplomacy.
The only hope is peace."https://t.co/L1PtJelTPL pic.twitter.com/Y9fPL68e3Z
— United Nations (@UN) June 22, 2025
ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, אמר כי תכנית הגרעין של איראן מסכנת את ביטחון העולם: "המצב נפיץ, ויש להעדיף פתרון דיפלומטי. אנו קוראים לאיראן לשוב לשולחן המשא ומתן".

ראש ממשלת יפן שיגרו אישיבה קרא להרגעת המצב בהקדם; בניו זילנד ציינו כי הפעולה הצבאית במזרח התיכון "מדאיגה ביותר"; באוסטרליה הדגישו כי "כעת הזמן לשלום"; מקסיקו קראה לדיאלוג דיפלומטי; ונשיא קובה וממשלת ונצואלה גינו את התקיפה בחריפות.
