מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס הבוקר (ראשון) לתקיפות האמריקאיות את שלושת מתקני הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן: "אני מודאג מאוד מהשימוש בכוח של ארצות הברית נגד איראן היום. זוהי הסלמה מסוכנת באזור שכבר נמצא על סף מצוקה – ואיום ישיר על השלום והביטחון הבינלאומיים".
כידוע, גוטרש ידוע במדיניות אנטי-ישראלית מובהקת, ומתנגד לכל פעילות של ישראל להגן על עצמה מפני האויבים שלה – ועכשיו הוסיף גם גינויים נגד האמריקאים בנושא. כך למשל, בתחילת החודש הדהד מזכ"ל האו"ם עלילת הדם נגד ישראל וטען שהעזתים נהרגו ברצועה כאשר צה"ל ירה לעבר מרכזי חלוקת המזון.

ההתייחסות הנוכחית של מזכ"ל האום, כאמור, מגיעה לאחר הודעתו של טראמפ על כך שארה"ב הפציצה את המתקנים הגרעיניים באיראן, שאיימו על ישראל, ארה"ב ושאר העולם.

טראמפ בהכרזה דרמטית: "השלמנו תקיפה מוצלחת על אתרי הגרעין"
כזכור, טראמפ כתב בציוץ אותו פרסם ברשת החברתית שלו TRUTH כי "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן. כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו. כל המטוסים בדרכם הבטוחה חזרה. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו – אין צבא אחר בעולם שהיה מסוגל לבצע זאת. עכשיו הזמן לשלום!"
