accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

צביעות במיטבה: מזכ"ל האו"ם מגנה את התקיפה של הגרעין האיראני

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כו סיון ה'תשפה (22.06.25)

30

5

like

2

dislike

רגע לאחר התקיפות האמריקאיות את פרוייקט הגרעין האיראני שאיים על העולם, בחר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לגנות דווקא את ארצות הברית • לטענתו, הוא "מודאג מאוד מהשימוש בכוח של ארצות הברית נגד איראן היום - זה איום ישיר על השלום והביטחון הבינלאומיים"


מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש התייחס הבוקר (ראשון) לתקיפות האמריקאיות את שלושת מתקני הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן: "אני מודאג מאוד מהשימוש בכוח של ארצות הברית נגד איראן היום. זוהי הסלמה מסוכנת באזור שכבר נמצא על סף מצוקה – ואיום ישיר על השלום והביטחון הבינלאומיים".

כידוע, גוטרש ידוע במדיניות אנטי-ישראלית מובהקת, ומתנגד לכל פעילות של ישראל להגן על עצמה מפני האויבים שלה – ועכשיו הוסיף גם גינויים נגד האמריקאים בנושא. כך למשל, בתחילת החודש הדהד מזכ"ל האו"ם עלילת הדם נגד ישראל וטען שהעזתים נהרגו ברצועה כאשר צה"ל ירה לעבר מרכזי חלוקת המזון.

maximize-image
המתקן הגרעיני בפורדו שהופצץ | צילום: טוויטר

ההתייחסות הנוכחית של מזכ"ל האום, כאמור, מגיעה לאחר הודעתו של טראמפ על כך שארה"ב הפציצה את המתקנים הגרעיניים באיראן, שאיימו על ישראל, ארה"ב ושאר העולם.

טראמפ בהכרזה דרמטית: "השלמנו תקיפה מוצלחת על אתרי הגרעין"

טראמפ בהכרזה דרמטית: "השלמנו תקיפה מוצלחת על אתרי הגרעין"

32
22.06.25|סיון יחזקאל

כזכור, טראמפ כתב בציוץ אותו פרסם ברשת החברתית שלו TRUTH כי "השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן. כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו. כל המטוסים בדרכם הבטוחה חזרה. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו – אין צבא אחר בעולם שהיה מסוגל לבצע זאת. עכשיו הזמן לשלום!"

עקבו אחרינו גם ב-Google News