דיווח ברויטרס: גורמים ישראלים אמרו לממשל טראמפ אינם מעוניינים להמתין שבועיים עד שאיראן תגיע להסכם לפירוק חלקים מרכזיים בתוכנית הגרעין שלה, והדגישו כי ישראל תוכל לפעול עצמאית עוד לפני תום הדד-ליין שהציב הנשיא האמריקני.
לפי רויטרס, מאחורי הדיווח עומדים שני מקורות – אך לא נכתב האם אמריקניים או ישראלים. לפי אותם מקורות, ישראל העבירה את המסר לממשל האמריקני ביום חמישי האחרון, במה שתואר לדבריהם כ"שיחת טלפון מתוחה". בין המשתתפים בשיחה היו בין היתר רה"מ נתניהו, שר הביטחון כ"ץ, הרמטכ"ל אייל זמיר, סגן הנשיא ג'יי.די ואנס ושר ההגנה פיט הגסת'.

עוד אמרו המקורות לרויטרס כי ישראל מאמינה שיש לה חלון הזדמנויות מוגבל לפעול נגד המתקן בפורדו, שמוגדר בעיניה כ"תכשיט שבכתר של תוכנית הגרעין". לפי מקור אמריקני, "ישראל סבורה כי החלון הזמן שהעניק טראמפ לאיראן ארוך מדי – ונדרשת פעולה דחופה יותר".
באופן לא מפתיע, מי שהתנגד, כך לפי הדיווח, לניסיון הישראלי להאיץ את התקיפה בפורדו הוא סגן הנשיא ג'יי.די ואנס, שסבור כידוע שארה"ב לא צריכה לקחת חלק במלחמות מעבר לגבולותיה. לפי הדיווח, ואנס רמז כי הישראלים רוצים לגרור את ארה"ב למלחמה.

הדיווח מגיע בהמשך להמראתם של המפציצים האמריקנים B2 לעבר אי גואם באוקיינוס השקט, מה שמחזק את האפשרות שארה"ב תצטרף למערכה ותתקוף ישירות את פורדו.
