פקיסטן הודיעה היום (שבת) כי בכוונתה להציע את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כמועמד לפרס נובל לשלום. ההצעה מגיעה על רקע תפקידו, לטענת פקיסטן, בסיוע להשגת הפסקת אש בין הודו לפקיסטן בחודש שעבר.
בפוסט שפרסמה ממשלת פקיסטן ברשת X, נכתב כי טראמפ ראוי לפרס "כהוקרה על התערבותו ומנהיגותו במהלך המשבר האחרון בין הודו לפקיסטן". לדבריהם, הוא הפגין מדינאות מעולה, באמצעות קשרים דיפלומטיים עם הודו ופקיסטן שסייעו בהרגעת המתיחות.

הודו מיהרה להכחיש כל תיווך מצד ארה"ב, וטענה כי הפסקת האש הושגה ללא מעורבות של צד שלישי.
טראמפ עצמו, שמתבטא לעיתים קרובות בנושא, טען בעבר כי הצליח לשכנע את שתי המדינות לסיים את הקרבות כדי לשמור על קשרי הסחר עם ארה"ב. "אמרתי, אנחנו הולכים לעשות הרבה סחר אתכם, בואו נפסיק את זה", סיפר לכתבים.

ביום שישי האחרון כתב טראמפ ברשת Truth Social: "תיווכתי בין מדינות רבות, אבל לא – לא אקבל את פרס נובל לשלום, לא משנה מה אעשה". בעבר אף תקף את זכייתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה בפרס בשנת 2009, ואף קרא לוועדת נובל לבטלו.
