במקביל לפסגה שאמורה להתקיים היום בין שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י לבין שרי החוץ של בריטניה, גרמניה וצרפת, "בכיר איראני" אמר היום (שישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי איראן "מוכנה לדון בהגבלות על העשרת הגרעין שהיא מבצעת".
הבכיר האיראני הוסיף כי תפקידן של המעצמות האירופיות בניסיון להשיג עסקת גרעין כעת הוא "יותר בולט", וזאת משום שטהרן אינה מוכנה לתקשר עם ארצות הברית בעקבות ההתקפות של ישראל במדינה.
הבכיר הדגיש שוב פעם כי הצעה שתכליתה "אפס העשרה" תידחה על הסף "במיוחד עכשיו, בעקבות ההתקפות הישראליות". עוד אמר כי האיראנים באים לפגישה היום כי לשמוע את יוזמת הגרעין של ה-E3 (בריטניה, גרמניה, צרפת).
בשיחה שקיים אתמול שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי עם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו ושליחו של טראמפ למזרח התיכון סטיב וויטקוף, הוא כינה את המצב "מסוכן". לאמי הוסיף כי "ישנו חלון בן שבועיים על מנת להשיג פתרון דיפלומטי".
