accessibility-icon
share-icon
צפו בכתבה המלאה | צילום: חדשות 14

תושב איראן: "אם ישראל תפגע בתשתיות החשמל, העם ייצא לרחובות"

דרור בלאזאדה

דרור בלאזאדה

כב סיון ה'תשפה (18.06.25)

21

40

like

9

dislike

פרסמנו בחדשות 14: איראן מוכה וחבולה, אבל דווקא העם בטהרן מצמיח בתוכו תקווה לחיסול המשטר האכזרי שמדכא אותו • שוחחנו עם תושב אמיץ בטהרן שסיפר לנו מה בדיוק קורה שם ואף נתן המלצות אופרטיביות לישראל כיצד להפיל את השלטון שלדבריו, מהווה אויב לא רק של ישראל, אלא של העם האיראני כולו


פרסמנו בחדשות 14: שישה ימים למלחמה איראן מוכה וחבולה. המשטר במאמץ לשדר שליטה והיום בפעם השנייה המנהיג העליון עליי ח'מנאי פונה לעם במקביל למסר שהעביר לטראמפ. שוחחנו עם תושב אמיץ בטהרן איתו יש לנו קשר כבר מספר חודשים, שסיפר לנו מה בדיוק קורה שם ואף נתן המלצות אופרטיביות לישראל אודות הפלת השלטון האיראני.

קיום השיחה עצמה, מטעמים פיזיים הייתה קשה, זאת בעקבות קריסת האינטרנט באיראן. אולם לאחר מספר ניסיות רב הצלחנו לקיים שיחה עם מ. תושב טהרן איש אמיץ שכבר דיבר איתנו כמה פעמים בעבר, על מה שבאמת קורה שם.

maximize-image
images-count4+
תקיפה מפקדת ביטחון הפנים של המשטר האיראני | צילום: רשתות ערביות

לדברי מ', "כרגע ברחובות איראן האווירה מאוד מתוחה. בנוגע לאינטרנט – הוא בקושי עובד. האינטרנט מואט, מוגבל, מנותק. המשטר לא רוצה שיגיעו תמונות וסרטונים של מה שקורה – החוצה".

מ' סיפר גם על המצב הכלכלי הקשה במדינה שהחמיר בעקבות המלחמה: "אתמול במרכז טהרן, בעלי עסקים סגרו את החנויות". מ' הבהיר שזאת בשל הפחד מפגיעות ישירות והוסיף כי "המצב הכלכלי בדרך לקריסה מוחלטת". 

maximize-image
images-count4+
תקיפות באיראן הבוקר | צילום: רשתות ערביות



תיעודים של תורים לתחנות דלק כבר הפכו לשגרה, האזרחים מפרסמים סרטונים על כך למרות האיסור של המשטר. מ' הרחיב בנושא: "אין דלק באף תחנת דלק באיראן. אני יכול לומר בוודאות: תוך כמה ימים, הדלק ייגמר לגמרי. יש הקצבה – נותנים לכל נהג רק 15 ליטר.

יש תורים ארוכים של מאות מטרים כדי לתדלק". 

אולם, המחסור לא מתבטא רק דלק, אלא גם במצרכי מזון בסיסיים יש מחסור. התושבים טוענים שבצפון איראן יש מחסור חמור בלחם. "הלחם נגמר שם, כי הרבה מהתושבים העשירים של טהרן ברחו לצפון, אז נוצר עומס אוכלוסין גדול, והמאפיות שם פשוט לא עומדות בביקוש. אין מספיק לחם".

maximize-image
images-count4+
המראות מטוסי קרב של חיל האוויר לתקיפות באיראן | צילום: דובר צה"ל

המשטר האיראני שהופתע מאוד מעוצמת התקיפות מודע לכך שישראל פועלת בשטח גם בדברים חשאיים שהמוסד אחראי עליהם. "ברחובות, המשטר מציב מחסומים ובדיקות – על ידי אנשי הבסיג' והמשמרות. הם עוצרים כלי רכב, במיוחד טנדרים או רכבים שמובילים סחורה – כי חושדים שמוסד מעביר בהם מל"טים", סיפר מ'.

"תאמין לי, הם בפאניקה. כל הבדיקות האלה, המחסומים, כל זה רק סימנים של פחד", אמר מ' והסביר: "מי שמפעיל את המחסומים ברחובות – אלה אנשי משמרות המהפכה, הכפופים שלהם. כולם חיילים, מדרגות נמוכות, לא דרגים בכירים".

maximize-image
images-count4+
תקיפות באיראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

מ' מייצג תושבים רבים באיראן שמייחלים שהמשטר יפול, הוא בחר לתת עצה למדינת ישראל, איך לגרום לזה לקרות: "שיפגעו בבתי הזיקוק, שיגמר הדלק, שיפגעו בתחנות הכוח – כדי שייפסק החשמל. ואז, אני מבטיח לך – אנשים ייצאו לרחובות.

"תשדר את הקול שלי שוב – כי אני אומר לך בביטחון: אם המוסד וישראל יפגעו בתחנות החשמל ובדלק – 100% מהאנשים ייצאו לרחוב. אני מבטיח לך את זה", הדגיש מ'. וסיפר כי העם שמח מהתקיפות של ישראל.

maximize-image
images-count4+
תקיפה ישראלית בטהרן | צילום: רשתות ערביות

"אנשים מרגישים שנוקמים את מותם של כל ילדי איראן שנרצחו – ויש תחושת הקלה ושביעות רצון ברחוב", אמר. מ' הבהיר כי האויב של ישראל, הרפובליקה האסלאמית, הוא גם האויב של העם האיראני: "אנחנו שני עמים, אחים, גוף אחד".


אני בעצמי ראיתי אנשים שמחים מהתקיפות ומהחיסול של בכירי המשטר.  

עקבו אחרינו גם ב-Google News