שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אמר היום (רביעי) כי משק האנרגיה ערוך לכל תרחיש, ו"למרות פגיעות במספר מתקני אנרגיה, המשק מתפקד כסדרו ולא צפוי כל מחסור". השר אמר כי לישראל יש מגוון מקורות ליצירת חשמל, אתרי הייצור מבוזרים, ויש מלאים מספקים, ולכן לדבריו לא צפוי מחסור בחשמל, בדלקים או במים.
לדברי שר האנרגיה והתשתיות, מאז השביעי באוקטובר, ובפרט מאז פתיחת המערכה מול איראן, משק החשמל מתפקד ללא דופי. לדבריו, המשרד נערך מבעוד מועד, הן על ידי מיגון אתרי האנרגיה האסטרטגיים, הן על ידי תרגול תרחישים של פגיעות באתרים, והן על ידי עיבוי מאגרים של גז, סולר פחם ועוד.
בנוגע לפגיעה בתחילת השבוע במתקן בז"ן, אמר השר כי משק האנרגיה ערוך לתת מענה לכלל ביקושי הדלקים, הן על ידי שימוש במתקני זיקוק נוספים והן על ידי ייבוא, וכי בפגישה עם מנכ"ל בז"ן ומנכ"ל חברת החשמל סוכם על תעדוף תיקון התקלה כך שהאתר יוכל לשוב לפעילות תוך מספר שבועות.
לגבי משק הגז, אמר השר כי למרות הדממת שתי אסדות, בשל המלצות צה"ל, לא ניכר שום מחסור בחשמל. לדבריו, הדבר מוכיח את איתנותו של משק האנרגיה. השר הוסיף כי על מנת לתעדף את צרכי המשק המקומי, הופסק הייצוא, והוא יחודש בהתאם ליכולת לעמוד בכלל הביקושים.
