פיקוד העורף עדכן היום (רביעי), כי החל משעה 18:00, ייכנסו לתוקפן הקלות משמעותיות במדיניות ההתגוננות ברחבי הארץ. ההקלות בתוקף עד ליום שישי, 20 ביוני 2025, בשעה 20:00.
ההנחיות החדשות: כלל אזורי הארץ, יעברו ממדרג התגוננות מחמירה למדרג פעילות מצומצמת. אך הבשורה המשמעותית מגיעה דווקא לאזורים שספגו את מירב האיומים וההגבלות בתקופה האחרונה, יישובי עוטף עזה, קו העימות, הגולן, הבקעה, ים המלח, הערבה ואילת, שיעברו ממדרג התגוננות מחמירה למדרג פעילות חלקית.

לפי ההנחיות, ניתן לקיים התקהלויות של עד 30 איש בכל הארץ, והגעה למקום העבודה מותרת רק אם ניתן להגיע למרחב מוגן. פעילויות חינוכיות אינן מתקיימות בשלב זה, למעט מקרים חריגים באישור פיקוד העורף.
ואילו ביישובי עוטף עזה וקו העימות, ניתן לקיים התקהלויות של עד 50 איש בשטח פתוח, ועד 100 איש בתוך מבנה, אם ניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני. מפיקוד העורף נמסר כי "יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות".

שר הביטחון ישראל כ"ץ נימק את ההחלטה: "העובדה שדווקא יישובי קו העימות בצפון ויישובי העוטף בדרום יקבלו הקלות גדולות יותר, בניגוד למצב שהם היו בו כל הזמן, היא גם מסר חשוב של חיזוק ומתן אפשרות דווקא לאזורים האלה, בקדמת המאמץ הלאומי שלנו.
מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא פנה לציבור, והדגיש כי "פיקוד העורף פרוס וערוך ביחד עם ארגוני החירום וההצלה ועם המשטרה, עם כב"א ומד"א, עם הרשויות המקומיות, באמת כדי לתת מענה מהיר בכל אירוע".

לדבריו, "אני חושב שזה מאוד מאוד חשוב, זה מראה על חוסן, זה מראה על יכולת באמת לחזור לפעילות, אבל זה מתבסס הרבה מאוד גם על צה"ל, על ההתקפה, על ההגנה, אבל זה מתבסס גם על ההתנהגות של האוכלוסייה".
