בעקבות עדכון הנחיות פיקוד העורף, משרד החינוך הודיע כי יאפשר גמישות לבתי ספר לקיים טקסי חלוקת תעודות לתלמידים – אך רק במרחבים ממוגנים על אף המתווה שפורסם אתמול. ההנחיה החדשה מאפשרת חלוקה פיזית של תעודות סוף שנה, במקלטים תקניים ובקבוצות של עד 30 תלמידים בלבד בכל מקלט.
על פי משרד החינוך, לכל מוסד חינוכי תישמר הגמישות לבחור את מועד חלוקת התעודות, בהתאם ליכולותיו ולמצב הביטחוני בשטח. לחלופין, יוכלו מנהלים לבחור שלא לבצע חלוקה פיזית, ולהישאר במתווה המקוון.

הנחיה זו מגיעה לאחר ששר החינוך יואב קיש פרסם אתמול מתווה לפיו תעודת הסיום תוצג לכל תלמיד בשיחת זום עם מחנכו או מחנכתו, והעותק הפיזי ייאסף רק כשהמצב הביטחוני יאפשר זאת.
במשרד החינוך הבהירו כי אין מדובר בשינוי מדיניות, אלא בהתאמה נקודתית בהתאם להקלות המעודכנות של פיקוד העורף. "המערכת מגלה גמישות לפי הנחיות הביטחון ולפי שיקול דעת מנהלי בתי הספר", נמסר.

לגבי מועד בחינות הבגרות הקרובות – עדיין לא התקבלה החלטה. השר קיש הבהיר כי המתווה הנוכחי אינו עוסק בנושא הבגרויות, והוסיף: "בתקופה ביטחונית מורכבת מערכת החינוך לא עוצרת. אנחנו מסיימים את השנה עם מתווה ברור שמחזק את תחושת השייכות, שומר על הקשר האישי עם כל תלמיד, ומביע הערכה למי שתורם למדינה – בחזית ובחינוך".
