שיירת "עמידה איתנה" (א-צומוד), שיצאה לדרכה בעקבות "משט הסלפי" וטענה כי היא נושאת "סיוע הומניטרי" לתושבי רצועת עזה – נבלמה ביום שני בלוב, כך כפי שדווח בערוץ "אל-ג'זירה" הקטרי.
השיירה יצאה מאלג'יריה, עברה דרך תוניסיה, והייתה אמורה לעבור דרך לוב ומשם להמשיך למצרים, ולהיכנס לרצועה דרך מעבר רפיח. בעוד החשש היה האם מצרים תאפשר לשיירה להיכנס לעזה – השיירה נעצרה מוקדם מהצפוי, כבר במזרח לוב.

משט הסלפי – הגרסה היבשתית: שיירת "מחאה" יצאה מתוניסיה לעזה
מארגני השיירה היבשתית, שהגיע בהשראת "משט הסלפי", הודיעו כי החליטו לבטל את המשך נסיעתה לאחר שרשויות מזרח לוב מנעו מהמשתתפים לחצות את הגבול למצרים. ועדת התיאום של "הפעולה המשותפת למען פלשתין" מסרה כי ההחלטה התקבלה לאחר שהשיירה לא הצליחה לקבל אישור ביטחוני לחצות את שטח לוב לתוך מצרים.
لاحدود بيننا
لا سايكس بيكو
🇾🇪🇸🇾🇹🇳🇶🇦🇱🇾🇱🇧🇰🇼🇯🇴🇦🇪🇧🇭🇪🇬🇮🇶🇴🇲🇵🇸🇸🇦🇸🇩🇩🇿🇲🇦🇸🇴
امة واحدة كالجسد الواحد pic.twitter.com/NNKxPeUovE— قافلة الصمود (@qafilatalsmoot) June 12, 2025
השיירה נבלמה בעוד נטען מטעם הרשויות כי היא צריכה לחכות לקבלת אישור ביטחוני ורק אז תוכל לעבור. דובר השיירה, ואאל נוואר, אמר לערוץ הקטרי כי השיירה לא תחזור לתוניסיה – עד שישוחררו 15 פעילים לובים, תוניסאים ואלג'יראים שנעצרו על ידי הכוחות בלוב המזרחית.

משרד החוץ המצרי: "נאפשר לשיירת הרכבים להיכנס למדינה"
שיירת "עמידה איתנה" כוללת יותר מ-1,500 פעילים ממדינות המגרב. על פי המארגנים, האוטובוסים היו אמורים לחצות את חצי האי סיני כדי להגיע לעיר עריש, הממוקמת כ-350 קילומטרים מזרחית לקהיר, ולאחר מכן המשתפים היו אמורים להמשיך ברגל מרחק של 50 קילומטרים כדי להגיע לצד המצרי של רפיח.
