האיחוד האירופי הודיע היום (שלישי) לאחר שיחת חירום בין 27 ראשי המדינות החברות כי "כולנו הסכמנו על הצורך הדחוף בהפחתת הסלמה". עוד נמסר כי "לאיראן לא יכולה להיות פצצה גרעינית, ודיפלומטיה היא הדרך למנוע זאת – והאיחוד ימלא את חלקו".

במקביל להצהרת האיחוד, בישראל ובעולם כולו ממתינים אם טראמפ וצבא ארה"ב יצטרפו למערכה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השיב הלילה בדרכו לוושינגטון לשאלות עיתונאים ומסר כי "אין לי חשק גדול למשא ומתן. אני מצפה ללא פחות מכניעה מוחלטת של איראן".
בנוסף, הכריז טראמפ כי הוא מעוניין ב"סיום אמיתי של בעיית הגרעין", והכחיש את הדיווחים: "לא פניתי לאיראן ל"שיחות שלום" בשום צורה או דרך – אם איראן רוצה לדבר היא יודעת איך להגיע אליי".
