מזכיר ההגנה של ארה"ב פיט הגסת' אמר הלילה (שלישי) בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי ארצות הברית עוקבת בדריכות אחר ההתפתחויות במזרח התיכון ונמצאת בכוננות גבוהה. "אנחנו ערניים, אנחנו מוכנים, אנחנו באזור כדי להגן על העם שלנו ועל הנכסים שלנו", הדגיש.
לדבריו, ישראל פעלה מתוך הגנה עצמית, ועמדת ארה"ב בנוגע לאיראן נותרה בעינה: "אנחנו מאמינים שלאיראן לא צריכה להיות גישה לנשק גרעיני. הם יכולים לוותר עליו בדרכי שלום. עמדה זו לא השתנתה".
PETE HEGSETH on Fox News as the administration assembles to begin War with Iran:
"We're vigilant. We're prepared. We're in the region to defend our people and our assets."
"We believe that Iran should not have a nuclear weapon. They can give it up peacefully. That position has… pic.twitter.com/JN8YukePVK
— The Washington Observer (@WashObserver) June 17, 2025
דבריו של הגסת' נאמרו בזמן שבו הממשל האמריקאי מקיים דיונים רגישים בנוגע להסלמה מול איראן, על רקע האפשרות להתרחבות הלחימה באזור. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כבר נשמע תקיף יותר היום כשאמר: "אין לי שום רצון לנהל משא ומתן. אני מצפה ללא פחות מכניעה מוחלטת של איראן".
