דובר צה"ל בערבית פרסם הערב (שני) סרטון עוצמתי במיוחד: מי הבכיר הבא שישראל תחסל? בסרטון מוצגים כלי שחמט בצבעי כחול-לבן מייצגים את ישראל מול כלים בצבעי הדגל האיראני – ירוק, אדום ולבן. בעוד הכלים הישראליים ניצבים יציבים על הלוח, בצד האיראני נראים חיילים שהופלו – עליהם תמונות של בכירי משמרות המהפכה שחוסלו במהלך מבצע "עם כלביא".
بين لاعب يعرف ما يريد… ولاعب تائه في ظلال الأكاذيب.
أحجارهم تتساقط… وأحجارنا ثابتة.
النهاية؟ ما زالت بانتظار حجرهم الأخير..
شاركوا pic.twitter.com/cMdnD6Att3— افيخاي ادرعي (@AvichayAdraee) June 16, 2025
המסר המרכזי מופיע לקראת סוף הסרטון: מלך השחמט בצד האיראני נותר חשוף, ומרמז אולי את המנהיג העליון עלי חמינאי – רמז עבה לכך שישראל שוקלת פעולה ישירה נגדו. בנוסף, דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, פרסם ברשת X איום בכדי להעמיק את המסר: "האבנים שלהם נופלות, האבנים שלנו עומדות איתן… הסוף? הם עדיין מחכים לאבן האחרונה".
לצד הרמיזות החזותיות והמילוליות, בלט גם הקשר הסמלי למשחק השחמט עצמו – שמקור שמו בפרסית, "שאה מט", כלומר: "המלך מת". המסר ברור: ישראל מציגה עצמה כשחקן נחוש, בעוד הנהגת איראן מאבדת כלים בזה אחר זה – בדרך, בקרוב ממש, אל מהלך הסיום.
