חגי לובר, אביו של סמל ראשון יונתן לובר שנפל בקרב ברצועת עזה במהלך המלחמה, שלח מסר להנהגה בריאיון היום (שני) במשדר המיוחד "עם כלביא" בהגשת יערה זרד – אל תתייחסו לאזרחים כאל נטל, אלא כאל גיבורים.
"אני חושב שאנחנו חייבים להפנות את המבט שלנו פנימה ולהבין שאיראן תוקפת אזרחים לא בכדי", הסביר האב השכול, "גם החמאס וגם החיזבאללה זיהו שהסדק, לטענתם, שאפשר להם להתמודד עם הצבא הישראלי האדיר הוא הסדק בחברה הישראלית כפי שהם ראו אותו. הניסיון של איראן לירות טילים אל עבר ריכוזי אוכלוסייה אזרחיים הוא בדיוק אותו ניסיון לזרוע בתוכנו סדק, עייפות, תחושה של די ונגמר אחרי כמעט שנתיים של מלחמה".
לובר פנה להנהגה המדינית ואמר: "אני מציע למנהיגים, וגם לנו פה באולפן, להתייחס אל אזרחי ישראל לא כאיזה סוג של נטל "שבו במקלטים, שבו בממ"דים, אל תפריעו לנו לעשות את המלחמה", אני חושב שכך היחס אלינו צריך להיות – אתם עושים את המלחמה בעמידה שלכם, ביכולת שלכם לגלות סולידריות זה כלפי זה".
"אתם הלוחמים, אתם המובילים, החוסן שלכם הוא זה שייתן כוח לטייסים ב-F-15 – אני חושב שצריך לחזור על זה שוב ושוב ושוב", הוסיף, "היכולת שלנו (האזרחים) לעמוד בקשיים עם הילדים הצורכים ועם הירידה בלילה לממ"דים – זה בגלל שיש למלחמה הזאת משמעות, והמשמעות היא גם לחסל את האיום, אבל גם, ולא פחות, לחסל את הרוע שקיים בעולם".
