accessibility-icon
share-icon
קרדיט: עומר מירון/ לע״מ

רה"מ נתניהו מסביר: זו הסיבה שקראתי למבצע "עם כלביא" | צפו

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יט סיון ה'תשפה (15.06.25)

29

15

like

7

dislike

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם עדכון לציבור בו הסביר את שם המבצע "עם כלביא" שנבחר לתקיפות באיראן • לדבריו, "היינו חייבים לפעול על מנת להציל את עצמו ולהגן על העולם מפני המשטר" | צפו


ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר היום (ראשון) מדוע נבחר השם "עם כלביא" למבצע באיראן ואמר כי "עמדנו בפני איום קיומי כפול. ריצה איראנית אל עבר נשק להשמדה המונית, שנית ייצור איראני של אלפיי טילים בליסטיים – היינו חייבים לפעול על מנת להציל את עצמו ולהגן על העולם מפני המשטר".

בסרטון שפרסם לציבור הוא אמר: "אני בא עכשיו מבת ים. זהו יום קשה. אמרתי לכם, יהיו ימים קשים, אבל יש גם ימים גדולים. אנחנו בדרך לסכל את שני האיומים הגדולים על קיומנו: איום הגרעין ואיום הטילים הבליסטיים מאיראן.

"אנחנו פעלנו בשעה 12, לפני שאיראן הצליחה לשעוט קדימה לעשות נשק גרעיני, ולפני שהיא רצה קדימה לפתח עשרת אלפים טילים בליסטיים כאלה, כמו שנפלו בבת ים ובמקומות אחרים, ותוך שש שנים 20,000. שני איומים קיומיים שאנחנו פועלים להסירם.

maximize-image
פעילות חיל האוויר במסגרת מבצע ״עם כלביא״ בתקיפה באיראן | צילום: דובר צה"ל

"קראתי למבצע הזה "הן עם כלביא יקום". עם כלביא יקום. משום שבלי התמיכה שלכם והעמידה המופלאה שלכם אזרחי ישראל, אין לנו אפשרות להשיג את המטרה, ואיתו, עם העמידה הזאת שלכם, אנחנו נשיג אותה. אתם מגלים באמת אחריות גדולה, הישמעו להנחיות פיקוד העורף כי זה באמת מציל חיים".

לדבריו, "אנחנו עיכבנו את תוכנית הגרעין האיראנית, עיכבנו אותו אבל לא עצרנו אותו – ואיראן ניסתה בינתיים לשים סביב צווארנו טבעת חנק בציר הרשע. אנחנו פעלנו נגד זה. כשההתקפה הנפשעת של חמאס באה ב-7 באוקטובר, הדבר הראשון שעשינו זה להכות בחמאס, זאת הייתה החלטה, קודם כל החמאס, כולל שחרור חטופינו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News