ישראל נמצאת בעיצומו של מבצע צבאי רחב היקף, אשר נמשך גם לאורך הלילה (בין שבת לראשון) האחרון ומתמקד בתקיפות נרחבות באיראן ובתימן. שלושה מטחי טילים שוגרו לעבר ישראל מאיראן – עד כה דווח על כ-70 טילי קרקע-קרקע ועשרות כטב"מים ששוגרו. ישנם הרוגים, פצועים ונזקים למבנים במוקדים שונים ברחבי הארץ.
במקביל, פועלים כוחות פיקוד העורף באתרי הפגיעות, בראשם הזירה הקשה והמורכבת בבת-ים. נכון לעכשיו, מתוך שבעה מנותקי קשר אותרו חמישה, החיפושים אחרי שני מנותקי הקשר הנוספים בעיצומם.

צה"ל ביצע תקיפות ממוקדות ביותר מ-170 מטרות ברחבי איראן ותימן, תוך פגיעה ביותר מ-720 רכיבים קריטיים בתשתיות ביטחוניות וגרעיניות. חלק מהתקיפות התמקדו בפרויקט הגרעין האיראני, לרבות פגיעה בתשתיות הקשורות לצנטריפוגות, מעבדות, מתקני מחקר ומרכזי שליטה. בנוסף, הופצצו מתקני נפט וגז המשרתים את תכנית הגרעין – וביניהם מתקן גז בדרום איראן ומתקן נפט בסמוך לטהרן.
לפי הערכות מערכת הביטחון, הנזק האיראני צפוי להיות כבד, אך ישנה עוד דרך ארוכה להשלמת המטרות. צה"ל פועל כעת בחופשיות יחסית גם במערב איראן, תוך המשך השמדה של משגרי טילים, במטרה לצמצם את האיום על העורף הישראלי. תוכנית המבצע כוללת לא רק פעולות הגנה אלא גם התקפה לאורך זמן, בניסיון לשחוק באופן מתמשך את היכולות של המשטר האיראני.

למרות היקף הפעילות והמתקפות הקשות, בצה"ל מציינים כי טרם הושגה עליונות אווירית מלאה באיראן, אך חיל האוויר פועל בביטחון רב יותר מבעבר ומרחיב את פעילותו למוקדים נוספים במדינה.
צה"ל מציין כי ללא פעולה מיידית, הייתה איראן עלולה להגדיל באופן דרמטי את ארסנל הטילים שלה, דבר שהיה מגביר את האיום העתידי על מדינת ישראל. המבצע, שמכונה "עם כלביא", נמשך ונכנס לשבוע נוסף של פעילות.
