יו"ר מפלגת הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' חזר היום (חמישי) על התחייבותו לקדם ריבונות רשמית ביהודה ושומרון, במהלך ברכה לבאי כנס נועריבונות המתקיים בשעה זאת בשדרות תחת הכותרת 'יוצאים מהלופ – מחלים ריבנות'. סמוטריץ' אמר כי בממשלה ינצלו את הממשל בארה"ב כדי לקדם את המהלך, והוסיף כי יש לפרק את האיוולת של מדינת טרור בתוך מדינת ישראל.
לדברי השר סמוטריץ', "אנחנו עושים ריבונות דה פקטו ביהודה ושומרון – בהסדרה, בבנייה, בפיתוח, בשמירת קרקע, באכיפה, בכבישים. אנחנו נעשה בעזרת השם ריבונות בצורה רשמית, פורמלית. ננצל את ההזדמנות של ממשל אוהד בבית הלבן, נהרוג סופית, נוריד מהפרק את הסכנה והאיוולת של מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. נחיל את הריבונות על כל מרחבי ארצנו".

בהמשך דבריו, הודה השר סמוטריץ' לתנועת הריבונות וחזר על התחייבותו להוביל את התיקון הזה "תודה רבה לנדיה ויהודית שמובילות את המהלך הזה כל כך הרבה שנים, הצליחו להפוך אותו לכל כך מוסכם ומרכזי. ושוב, אנחנו מחויבים להוביל את התיקון הכל כך חשוב הזה, לממש אותו ולעשות אותו בעזרת השם נעשה ונצליח", דברי השר סמוטריץ'.
כאמור, דבריו של השר הוקרנו במהלך כנס נועריבונות השביעי שמתקיים השנה בעיר שדרות. מדובר באירוע מרכזי המתקיים בדרישה להחלת ריבונות ישראלית מלאה ביהודה ושומרון, חבל עזה ובקעת הירדן, ומשתתפים בו ראשי מפלגות, שרים, בכירי הקואליציה, חברי כנסת, רבנים ואישי ציבור. ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר, מציינות: "ריבונות היא הכרעה מוסרית, ביטחונית וציונית – שמציבה גבול ברור מול הטרור".
