נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר היום (רביעי) כי רוסיה מתכננת לכבוש את אודסה ולנוע בהמשך לעבר מולדובה ורומניה. בפסגת שהתקיימה בהשתתפות אוקראינה ומדינות דרום ומזרח אירופה ונערכה באודסה, אמר זלנסקי כי יש צורך דחוף בהגנה על העיר ובערבויות לעתיד, כדי למנוע הישנות של תוקפנות רוסית. לדבריו, "לאחר אודסה, המטרה היא גבולות מולדובה ורומניה".
בפסגה השתתפו מנהיגים ממולדובה, רומניה, סרביה, יוון, אלבניה, מונטנגרו, קרואטיה וסלובניה, שהתכנסו על רקע החשש מהתרחבות התוקפנות הרוסית. נשיאת מולדובה מאיה סנדו הזהירה מפני ניסיונות רוסיים להשפיע על הבחירות במדינה באמצעות לוחמה היברידית. "אנחנו רוצים שהמולדובנים יבחרו את הפרלמנט שלהם – לא הקרמלין", אמרה.

נשיא רומניה ניקושור דן, שביקר באוקראינה לראשונה מאז היבחרו, טען כי רוסיה דוחה כל יוזמת שלום, ודוחפת לדרישות בלתי סבירות. "רק שפת הכוח מובן בקרמלין", אמר. הוא וסנדו ציינו כי היו מטרה לאחרונה לקמפייני דיסאינפורמציה בערוצים פרו־רוסיים.
במקביל לפסגה, דיווחים מאודסה הציגו את תוצאות התקיפות האחרונות של רוסיה: בניינים הרוסים, כלי רכב שרופים ונזק כבד לרובעי מגורים. תושבים סיפרו על רחפנים וטילים שגרמו לאובדן בתים ורכוש. בתקיפות מוקדמות יותר השבוע נהרגו לפחות שני בני אדם ונפצעו תשעה נוספים, לאחר שמל"טים וטילים פגעו בבית חולים ליולדות, מתקן רפואי נוסף, אולפן סרטים וגן החיות.
אודסה נחשבת לעיר אסטרטגית עבור אוקראינה, עם תפקיד מרכזי ביצוא ובייבוא סחורות – והפגיעה המתמשכת בעיר נועדה להחליש את הכלכלה והלוגיסטיקה של המדינה הנצורה.
