ראשוני: מחבל פתח היום (חמישי) באש לעבר מחסום חרמש בשומרון – וחוסל על ידי כוחותינו. הפיגוע מצטרף למחבלים שניסו השבוע לחטוף נשק ללוחמים בקסבה של שכם, אז הם חוסלו אך נפצעו ארבעה חיילים באירוע.
המקרה היום החל כאשר רכב אפור הגיע למחסום חרמש מכיוון מערב וממנו יצא המחבל חמוש באקדח. כוח צבאי נטרל אותו במיידי. כיתת כוננות של חרמש הוקפצה אף היא. ש"ג חרמש, הצומת הקרובה ומעבר ריחן חסומים לתנועה
הטרור ביהודה ושומרון הפך זה מכבר לחלק מהשגרה עבור התושבים וכוחות הביטחון. מדי שבוע מתרחשים ניסיונות פיגוע, יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה וחדירות ליישובים – חלקם מסתיימים בנטרול המחבלים, אך לא פעם גם בפצועים מקרב כוחותינו או האזרחים.
כחלק מפעילות למיגור הטרור, כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת מחוז ש"י ביצעו בשבוע האחרון מבצע חטיבתי בן כ-30 שעות בקסבה שבשכם. במהלך המבצע חוסלו שני מחבלים, נעצרו עשרה מבוקשים ונסרקו למעלה מ-400 מבנים.
בנוסף, הוחרמו אמצעי לחימה רבים שכללו נשק מאולתר מסוג ׳קרלו׳, מחסניות וחומרי הסתה שהיו מיועדים להרכבת נשקים מאולתרים. עשרות חשודים נעצרו ותוחקרו במהלך הפעילות.
