מספר ארגוני מילואימניקים ביקרו היום (חמישי) את ההסכמות שהושגו בין יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין לחברי הכנסת החרדים באשר לעקרונות חוק הגיוס. חבר הכנסת משה סעדה ממפלגת הליכוד הגיב לביקורת בריאיון בתוכנית "יומן צהריים".
"אי אפשר לתקן עוול של 75 שנה ב-75 שעות. עד היום התגייסו 200 אנשים, ועכשיו אנחנו מדברים על כך שתוך חצי שנה יתגייסו 2,400, או שהחוק יתבטל", הסביר, "5,800 זה סדרי חטיבות בצה״ל. זה משחרר למעשה 60,000 מילואימניקים בשנה הבאה, זה אירוע דרמטי שראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל בניגוד לכל הסיכויים".
סעדה טען כי עקרונות החוק (שלילת הטבות) צריכים לחול גם על יתר המגזרים: "יולי אדלשטיין, דן אילוז ואני אמרנו שהליכוד צריך להציג עמדה ערכית "שלא שירתת, לא קיבלת", וזה צלח. אבל צריך גם להגיד אמת, העיקרון לא צריך להיות רק על החרדים זה צריך להיות על הערבים, כ-60,000 סטודנטים במדינת ישראל, ערבים, לא עושים דבר. זה גם צריך לחול על הפציפיסטים. עשרת אלפים אנשים חילונים לא מתגייסים בגדול כי לא בא להם. הם לומדים בבצלאל, הם לומדים בטכניון, הם תופסים מקום בלימודי רפואה, ועם כל הכבוד, למה שנסבסד אותם?".
הריאיון המלא בראשות הכתבה
