accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך "יומן צהריים"

הרמטכ"ל הכריז על תוכנית התאמה לצבא, האם היא עונה על הצרכים?

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

5

1

like

1

dislike

האלוף במילואים גרשון הכהן, לשעבר מפקד הגייס המטכ"לי הגדיר בריאיון ב"יומן צהריים" את התוכנית החדשה של הרמטכ"ל אייל זמיר כ"צעדים בכיוון, אך אנחנו זקוקים להרבה מעבר לה" • "לצה״ל כבר מזמן אין רזרבה מספיקה בתחום כוחות היבשה", הוסיף


הרמטכ"ל אייל זמיר פרסם לפני כיומיים את התוכניות להתאמות בצבא שישפיעו על תפקוד צה"ל בשנים הבאות. בין ההחלטות שהתקבלו – הקמת אוגדת הכשרות חדשה וקידום הקמת אוגדה חדשה בגבול המזרחי "אוגדת דוד" במטרה להפוך אותה לחרדית, בתנאי שחרדים אכן יתגייסו במספרים הנדרשים. מפקד הגייס המטכ"לי לשעבר, האלוף גרשון הכהן התייחס לתכנית החדשה של זמיר בריאיון היום (חמישי) בתוכנית "יומן צהריים".

"הוא הבין את זה עוד כשהוא היה סגן רמטכ"ל, זה גם קיבל ביטוי בנאום הסיום שלו כסגן רמטכ"ל, צה"ל קטן מדי כבר הרבה שנים, הלכנו שבי אחרי רעיונות שהיו גם בעולם. גם לצבא אנגליה, שהם אימפריה בצורה כזו או אחרת. יש להם היום לא יותר מחטיבת שיריון וחצי וחטיבת צנחנים. הם הקטינו את הצבאות, כולם מבינים היום שזה לא עובד.

maximize-image
חטיבת הצנחנים בפעולה | צילום: דובר צה"ל

"ביום הראשון של פתיחת המלחמה באוקראינה הסברתי שחייבים להבין שהצבאות צריכים להיות גדולים וצריכה להיות גם רזרבה גדולה, המלחמות לא הולכות להיות קצרות.  כמו בכלכלה, לחברה שיש לה רזרבה של הון בבנק, היא יכולה לקחת סיכונים אחרים מזו שאין לה. לצה״ל כבר מזמן אין רזרבה מספיקה בתחום כוחות היבשה, ומה שהרמטכ״ל עושה זה צעדים בכיוון, ואנחנו זקוקים להרבה מעבר לזה".

האלוף במילואים הדגיש: "צה"ל זקוק ללפחות עוד שתי אוגדות. הוא בונה עכשיו אוגדה לא משוריינת לאזור פיקוד מרכז גבול ירדן, מה שהיה נדרש מזמן. צה"ל זקוק גם להיקף גדול של לוחמי חי"ר ברמה בינונית, גם לאבטחת צירים במלחמה, לאבטחת ישובים, לאבטחת מרחבי הכניסה של הצבא ולתמרן לתוך המלחמה, וגם הוא זקוק ליותר טנקים, יותר ארטילריה, בדיוק מה שרואים במלחמה באוקראינה, יש המון מה ללמוד ממנה".

הריאיון המלא בראשות המלחמה

עקבו אחרינו גם ב-Google News