accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך "על הבוקר"

"זה תחילת הסוף של חמאס. הם שומעים את "הקנאק" במפרקת"

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

טז סיון ה'תשפה (12.06.25)

6

0

like

0

dislike

החמאס הרג הלילה כ-10 עזתים השייכים לקרן הסיוע האמריקאית • פרופ' קובי מיכאל, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי אמר בריאיון בתוכנית "על הבוקר" כי הפעולות האחרונות מעידות על הלחץ בו נתון ארגון הטרור: "זה תחילת הסוף מבחינתם, ולכן הם שומעים כבר את "הקנאק" במפרקת"


פרופסור קובי מיכאל, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר הבוקר (חמישי) בריאיון לתוכנית "על הבוקר" כי החיסול כי התקיפות שביצע חמאס בימים האחרונים כלפי אנשי המיליציה של יאסר אבו-שבאב ואנשי קרן הסיוע האמריקאית  מעידות על הלחץ בו נתון ארגון הטרור.

"אני חושב שמה שחשוב בסיפור של שתי הגופות שהוחזרו אתמול, זו העובדה שאנחנו מקבלים יותר ויותר מודיעין גם מהשטח, הווה אומר, אזרחים פלשתינים שמתחילים "לחצות את מחסום הפחד" מפני חמאס, והדבר הזה מאוד מלחיץ את ארגון הטרור", אמר החוקר.

הפרופסור טען כי "חמאס מאוד חוששת, ולכן היא מגיבה בכזאת אגרסיביות. היא גם הוציאה להורג כמה אנשים מהחבורה של יאסר אבו שבאב. יש שם מלחמת דמים עקובה בין חמאס לבין יאסר אבו שבאב. זו יריבות היסטורית, אלא שעכשיו זה רק מחריף ומחמיר, מכיוון שכל האירוע הזה של המיליציה החמושה הזאת, שנתמכת גם על ידי ישראל, היא הרבה יותר מאצבע בעין של חמאס".

הוא המשיך והוסיף: "זה ממש מערער את שלוות נפשם, את יציבותם, ומייצר איום מאוד משמעותי. הם מבינים שאם המודל הזה הולך להצליח במרחב רפיח, הוא ישוכפל גם למקומות אחרים, ובהיקפים הרבה יותר רחבים, וזה תחילת הסוף מבחינתם, ולכן הם שומעים כבר את "הקנאק" במפרקת".

הריאיון המלא בראשות הכתבה

עקבו אחרינו גם ב-Google News