פורום יישובי קו התפר פנה היום (חמישי) למפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, בבקשה להבהיר את דבריו כי "האיום הביטחוני בבת חפר גדול יותר מאשר בעוטף עזה". בת חפר נמצאת על קו התפר מה שעורר, לדברי הפורום, דאגה רבה בקרב תושבים וראשי רשויות לאורך קו התפר.

בפנייה נמסר כי מדובר באמירה משמעותית, שלה השלכות ישירות על ההיערכות האזרחית ועל תחושת הביטחון של התושבים. עם זאת, נטען כי לא נמסרה עד כה תמונת מצב מעודכנת לראשי הרשויות – דבר המקשה עליהם להיערך כראוי.

עוד ציינו בפורום: "אם אכן חל שינוי מהותי במצב הביטחוני – אנו מצפים לתגבור כוחות, אמצעים ויכולות מיגון בהתאם. במידה והדברים הוצגו שלא כהלכה, נודה להבהרה שתמנע בלבול וחוסר ודאות מיותר".
