כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מדווח: נציגי המילואימניקים, שהגיעו אמש (יום רביעי) לדיונים בכנסת כשהם זועמים ומיואשים, שינו לחלוטין את עמדתם בעקבות פגישה עם יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין.
במהלך הערב, שוחחו הנציגים עם קסטל ואמרו: "מכרו אותנו". הם תקפו בחריפות את אדלשטיין על קידום מה שכינו "חוק ההשתמטות", והביעו בוז כלפי מה שתפסו כהפקרת ציבור המשרתים.

אך בסיום הפגישה האישית עם אדלשטיין, נשמעו קולות שונים לחלוטין. "חוק היסטורי", אמרו, "אם כל מה שכתוב במסמך שיוצג ייושם בפועל – אנחנו חותמים בשתי ידיים".
מטעם ח"כ אדלשטיין נמסר: "משרתי המילואים הם חלק חשוב ומשמעותי בהובלת חוק גיוס אמיתי, צודק ואפקטיבי. אני מחויב להרחבת בסיס הגיוס לצה"ל גם למענם ולמען משפחות המשרתים. אני מודה לארגונים על התמיכה הבלתי מסויגת בקידום חוק גיוס אפקטיבי. נמשיך לעבוד יחד עד להשלמת החקיקה בשלוש קריאות"
