אוטובוס שהסיע למעלה מ-20 אנשי צוות של קרן הסיוע ההומניטרי לעזה הותקף באכזריות אמש (רביעי) ברצועה. באוטובוס שהו באותה עת עזתיים שעובדים "כתף אל כתף" עם הצוות האמריקאי. בזמן ההתקפה, הצוות היה בדרכו למרכז חלוקה סמוך לאזור מערב ח'אן יונס.
על פי הדיווח של קרן הסיוע, לפחות חמישה נהרגו במתקפה. בנוסף, יש כמה פצועים, ויש חשש שמספר אנשי צוות נחטפו. לדברי הקרן: "ההתקפה הזו לא קרתה סתם כך. בימים האחרונים חמאס איים בגלוי על אנשי הצוות שלנו, על עובדי הסיוע ועל האזרחים שמקבלים מאיתנו עזרה. העולם שתק מול האיומים האלה".

בקרן הדגישו כי הם מטילים את מלוא האחריות על חמאס: "שגרם למותם של עובדים מסורים שפעלו למען הציבור הפלשתיני באתרים שלנו במרכז ובדרום הרצועה".
"הערב, העולם חייב לראות את הדברים כפי שהם: זו התקפה על האנושות כולה", נמסר מקרן הסיוע, "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית לגנות מיד את חמאס – על ההתקפה הברוטלית הזו, ועל האיומים החוזרים כלפי אנשים שכל מטרתם היא להציל חיים ולהביא מזון לנזקקים".
