שני חללים חטופים, בינהם יאיר יעקב ז"ל חולצו היום (רביעי) מרצועת עזה, זוהו באבו כביר ומשפחתם עודכנה. שמו של החלל החטוף הנוסף טרם אושר לפרסום. יגיל, בנו של יאיר, פרסם באינסטגרם: "אבא, אני אוהב אותך. לא יודע איך להגיב עדיין, עצוב לי להגיד את זה אבל אני מחכה כבר להלוויה שלך".
בחודש פברואר 2024 הודיע קיבוץ ניר עוז כי יאיר יעקב נרצח בטבח השבעה באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. הבן המשיך: "אני אוהב אותך, ידעתי שהיום הזה יגיע. תודה לצה"ל ולכוחות השב"כ על החילוץ, מקווה שאת השאר נביא בעסקה שלא תסכן חיילים".

כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן דיווח כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ בח'אן יונס שבדרום הרצועה חולצה בהצלחה גופתו של החטוף החלל לאחר שנרצח ונחטף באכזריות ב-7 באוקטובר. כזכור, בת זוגו של יאיר, מירב טל, ושני בניו, אור ויגיל, נחטפו גם הם לרצועה ושוחררו במסגרת עסקת החטופים הראשונה בנובמבר 2023.
הבן יגיל סיפר כי מאז חזרתו מהשבי, החל להתחזק: "כשחזרתי מעזה ישר אמרתי שאני רוצה להתחיל ללכת עם כיפה וציצית, כולם צחקו לי בפרצוף ואמרו לי מה אתה משוגע?", שיתף ברשתות החברתיות, "בשבי כל מה שהחזיק אותי הייתה האמונה שאני לא לבד, שיש איתי אותו את האחד הזה שאומנם לא הצליח לשמור עליי מפניי זה שנחטפתי אבל בהחלט שמר עליי, כל שעותיי בשבי".
