נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום (רביעי) בריאיון ל"ניו יורק פוסט" כי הוא מאבד תקווה שאיראן תסכים לסיים את העשרת האורניום במסגרת הסכם גרעיני מחודש עם ארה"ב – אך הדגיש כי לא יאפשר לטהראן להשיג נשק גרעיני.
"אני לא יודע", השיב טראמפ כשנשאל אם הוא מאמין שיוכל לשכנע את איראן לוותר על תוכנית הגרעין שלה: "חשבתי שכן, אבל אני הולך ונעשה פחות בטוח בכך. נראה שהם מושכים זמן, וזה חבל. אני פחות בטוח עכשיו מאשר לפני כמה חודשים – משהו השתנה שם".

לדבריו, "אם הם לא יחתמו על הסכם – הם לא יקבלו נשק גרעיני. ואם הם כן יחתמו – גם אז לא יקבלו. זה יהיה הרבה יותר טוב אם אפשר יהיה להשיג זאת בלי מלחמה, בלי שאנשים ימותו. אבל אני לא רואה אצלם את אותה התלהבות להסכם. לדעתי הם יעשו טעות – אבל ימים יגידו".

השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, מקיים בחודשים האחרונים מגעים עקיפים עם טהראן אך לפי דיווחים שונים, ההתקדמות בהם הייתה מועטה.
ויטקוף אף הציע בעבר לאפשר לאיראן להעשיר אורניום לצרכים אזרחיים בלבד – הצעה הדומה להסכם הגרעין שנחתם ב-2015 על ידי הנשיא לשעבר ברק אובמה, שממנו פרש טראמפ שלוש שנים לאחר מכן. עם זאת, במחלקת המדינה ובבית הלבן ממשיכים להתנגד לכל העשרה, גם לצרכים אזרחיים.

כשנשאל האם סין עומדת מאחורי הסירוב האיראני, טראמפ השיב: "אני לא חושב כך. אולי הם פשוט לא רוצים לחתום. ואולי כן. אז מה זה אומר? שאין שום דבר סופי".
