שר ההגנה האיראני, עזיז נאסר זאדה, איים היום (רביעי) כי במקרה של עימות עם ישראל, ארצות הברית תיאלץ לעזוב את האזור.
לדבריו, "אם המשא ומתן ייכשל ומישהו ינסה לכפות עלינו עימות, ההפסדים של הצד השני יהיו בוודאות כבדים יותר משלנו. אם יפרוץ עימות – נכה בבסיסים האמריקניים באזור".
#Iranian Defense Minister Brigadier General Aziz Nasirzadeh: If negotiations fail to conclude and some try to impose a confrontation against us, the other side's losses will certainly be greater than ours. We will strike #American bases in the region if a conflict erupts with… pic.twitter.com/8fmmHYGPLQ
— Amaresh Misra (@amaresh80498) June 11, 2025
האיום מצטרף להודעה שפרסמה אמש המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, אשר כללה "אזהרה חמורה": כל תקיפה ישראלית על מתקני הגרעין האיראניים תיענה בפעולה ישירה נגד תשתיות גרעיניות סודיות בישראל.
במקביל, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התייחס בריאיון למגעים עם טהראן ואמר כי איראן "הופכת לתוקפנית יותר" בשיחות. בעוד יומיים יפוג האולטימטום שהציב למו"מ – 60 יום.
