accessibility-icon
share-icon
צפו בריאיון המלא | צילום: מתוך ערוץ 14

שבוע גורלי בזירת איראן: התרחישים והיכולות האפשריות של ישראל

דביר כהן

דביר כהן

טו סיון ה'תשפה (11.06.25)

1

3

like

1

dislike

המזרחן בני סבטי, מומחה לענייני איראן, התייחס לשבוע הגורלי של שיחות הגרעין ולאפשרות של תקיפה ישראלית במידה והשיחות ייכשלו: "יש לנו את היכולות האפשריות - רק צריכים לבחון אופציות" • סבטי הסביר: "איראן, במצבה הנוכחי, לא יכולה להרשות לעצמה תקיפה או מלחמה כוללת על עצמה"


המזרחן בני סבטי, מומחה לענייני איראן, התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לטל מאיר לשבוע הגורלי של שיחות הגרעין ולאפשרות של תקיפה ישראלית במידה והשיחות ייכשלו: "יש לנו את היכולות האפשריות – רק צריכים לבחון אופציות. אם לא במילים, גם אנחנו יכולים בטילים".

"מה שעומד בראש מעיינם של האיראנים זה שרידות המשטר", הסביר סבטי, "איראן, במצבה הנוכחי, לא יכולה להרשות לעצמה תקיפה או מלחמה כוללת על עצמה. זה לא ישראל שיש לה משאבים ויש לה גב, וגם יכולות של העם וגם בכלל מסביב לעולם".

maximize-image
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

סבטי מאמין שצפויות פשרות נוספות: "אם זה הורדת אחוז ההעשרה, אם זה משהו הצהרתי, שיכירו בזכות של איראן להעשיר בעתיד ואחרי כמה שנים – יש הרבה מאוד ורסיות. פשוט קודם כול האיראנים צריכים להגיד כן, עקרוני כזה, ואחר כך האמריקאים יתחילו להתמקח".

"את זה האיראנים גם רוצים", הוסיף סבטי, "הם פשוט רוצים שמישהו אחר יוריד אותם מהעץ, כי בסוף השרידות של איראן זה מה שחשוב למשטר. לכן צריך לקחת אותם, להוריד אותם מהעץ הזה בכל דרך אפשרית. ישראל, אגב, יכולה גם בעצמה להסתדר מבחינת יכולות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News