ח"כ מירב בן ארי, מרכזת האופוזיציה, פרסמה הבוקר (רביעי) הודעה על רקע המתיחות הפנימית באופוזיציה בנוגע להצעות החוק לפיזור הכנסת. בתוך שורות האופוזיציה מתנהלים חילוקי דעות מהותיים בנוגע להמשך קידום ההצעה.
מפלגת יש עתיד שוקלת למשוך את הצעות החוק לפיזור הכנסת, במיוחד אם מסתמן פתרון קואליציוני באופק או אם מפלגת ש"ס תודיע שלא תתמוך במהלך.

לעומת זאת, ישראל ביתנו מתעקשת להעלות את ההצעה להצבעה בכל מקרה. גורמים במפלגה מסבירים כי מטרתם היא "לחשק את ש"ס", מתוך הנחה שהיא לא תאפשר ליהדות התורה להצביע לבדה בעד פיזור הכנסת.
עם זאת, במהלך הזה טמון סיכון משמעותי: לפי תקנון הכנסת, אם ההצעה תיפול בהצבעה שתיערך היום – לא ניתן יהיה להעלות אותה שוב במשך חצי שנה, אלא אם יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, יאשר חריגה מהנהלים.

בישראל ביתנו מגיבים לטענות ואומרים כי גם אם ההצבעה תידחה לשבוע הבא, ממילא הדיונים יתארכו, והמשמעות תהיה דחייה בפיזור – מנובמבר לדצמבר.
