בית המשפט העליון, הורה היום (שלישי) לממשלה להשיב תוך חמישה ימים לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, נגד ההחלטה לבצע הליך שימוע והדחה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.
ההחלטה ניתנה על ידי שופט העליון נעם סולברג, שדרש מהממשלה להשיב לעתירה עד ליום ראשון הקרוב, ה-15 ביוני, כאשר הליך השימוע אמור להתקיים ביום שלישי ה-17 ביוני.

כזכור, אמש יו"ר ועדת השרים ושר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי זימן את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לשימוע לפני פיטורין, זאת בהתאם להחלטה שהתקבלה בממשלה לפני כשלושה חודשים.
במסגרת השימוע, תינתן ליועצת המשפטית לממשלה, האפשרות להציג את טענותיה נגד כוונת הממשלה לשקול את העברתה מתפקידה. השימוע מתקיים כאמור בהמשך להבעת אי אמון של הממשלה.
ההליך מגיע, לאחר שבישיבת הממשלה האחרונה אושר כי ההליך ההדחה לא יעבור מול הוועדה למינוי בכירים אלא מול ועדת שרים קבוע. לאחר השימוע, הממשלה תוכל להצביע על הדחת היועמ"שית, ובמידה ויהיה רוב של 75% – היא תודח.
