accessibility-icon
share-icon
צילום:יונתן זינדל, פלאש 90
צילום:יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ לממשלה: השיבו לעתירה נגד הדחת היועמ"שית תוך 5 ימים

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

טו סיון ה'תשפה (11.06.25)

76

11

like

7

dislike

השופט נעם סולברג הורה לממשלה להגיב עד 15 ביוני לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד שימוע ופיטורי היועצת המשפטית לממשלה • השימוע של בהרב-מיארה אמור להתקיים ביום שלישי הבא


בית המשפט העליון, הורה היום (שלישי) לממשלה להשיב תוך חמישה ימים לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, נגד ההחלטה לבצע הליך שימוע והדחה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

ההחלטה ניתנה על ידי שופט העליון נעם סולברג, שדרש מהממשלה להשיב לעתירה עד ליום ראשון הקרוב, ה-15 ביוני, כאשר הליך השימוע אמור להתקיים ביום שלישי ה-17 ביוני.

maximize-image
היועמ"שית, גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, אמש יו"ר ועדת השרים ושר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי זימן את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לשימוע לפני פיטורין, זאת בהתאם להחלטה שהתקבלה בממשלה לפני כשלושה חודשים.

במסגרת השימוע, תינתן ליועצת המשפטית לממשלה, האפשרות להציג את טענותיה נגד כוונת הממשלה לשקול את העברתה מתפקידה. השימוע מתקיים כאמור בהמשך להבעת אי אמון של הממשלה.

ההליך מגיע, לאחר שבישיבת הממשלה האחרונה אושר כי ההליך ההדחה לא יעבור מול הוועדה למינוי בכירים אלא מול ועדת שרים קבוע. לאחר השימוע, הממשלה תוכל להצביע על הדחת היועמ"שית, ובמידה ויהיה רוב של 75% – היא תודח.

עקבו אחרינו גם ב-Google News