חשפנו ביום ראשון במהדורה המרכזית על החשד לכאורה לניגוד עניינים של נשיא העליון יצחק עמית לאחר שפסק לטובת קבוצת נדל"ן שהשביחה את נכסיו הפרטים. בעקבות זאת, שתי תלונות הוגשו לנציב קבילות הציבור על השופטים: אחת מטעם התנועה למשילות ודמוקרטיה והשנייה מארגון צלמו. שתיהן דורשות לחקור את התנהלותו של השופט עמית.
עו"ד יסכה בינה, ראש התנועה למשילות ודמוקרטיה כתבה בתלונה: "מדובר בפרשה חמורה ביותר שכלל לא ניתן ליישב עם החובות המשפטיות והאתיות שחלות על שופט מכהן בישראל, קל וחומר למי שרואה עצמו כעומד בראש הרשות השופטת.
בזמן שלנילון היו יחסים חוזיים בתחום הנדל"ן, עם פוטנציאל רווח של מיליוני שקלים, עם קבוצת אקרו – הוא לא נמנע מלפסוק בסכסוך בין קבוצת אקרו למיסוי מקרקעין ואף פסק לטובתה".
ארגון בצלמו שלח גם כן תלונה דומה, ומנכ"ל הארגון שי גליק מסר לנו: "מיום ליום מתברר שהשופט עמית איננו ראוי לתפקידו. מדובר באדם יהיר אשר מרגיש מורם מעם שלא חלים עליו החוקים וכללי האתיקה. רק לפני שבועיים הוא הכריח שופט לדון בתיק אחרי שפסל את עצמו בטענה שאין לשופט ניגוד עניינים כאשר השופט מצהיר בעצמו שהוא בניגוד עניינים".
יש לציין כי נציב קבילות הציבור על השופטים החדש, אשר קולה, עדיין לא נכנס לתפקידו – ולכן הפניות ימתינו לו במשך שבוע, עד לכניסתו לתפקיד.
