accessibility-icon
share-icon
תיעוד היירוט | קרדיט: ללא

טיל נורה מתימן, יורט - והתפרק לרסיסים; מיירטים רבים שוגרו

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יד סיון ה'תשפה (10.06.25)

47

20

like

8

dislike

שעות לאחר תקיפת חיל הים בנמל חודיידה שבתימן: ארגון הטרור החות'י שיגר הערב טיל בליסטי אל עבר שטחי ישראל • בעקבות השיגור, אזעקות הופעלו במספר אזורים בארץ ובהם גוש דן, ירושלים ואזור השפלה • הטיל ששוגר התפרק באוויר, לכן הופעלו התרעות רבות מחשש לשברי יירוט


שעות לאחר תקיפת חיל הים בנמל חודיידה שבתימן: ארגון הטרור החות'י שיגר הערב (שלישי) טיל בליסטי אל עבר שטחי ישראל. בעקבות השיגור, אזעקות הופעלו במספר אזורים בארץ ובהם גוש דן, ירושלים, אזור השפלה והשומרון. הטיל ששוגר התפרק באוויר, לכן הופעלו התרעות רבות מחשש לשברי יירוט.

תיעוד נוסף של היירוט הערב | קרדיט: ללא

maximize-image
images-count1+
מערכת ההגנה האווירית חץ | קרדיט: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במספר מרחבים בשטח המדינה, ככל הנראה יורט טיל אחד ששוגר מתימן. שוגרו מיירטים נוספים בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט. ההתרעות הופעלו על פי מדיניות".

מדוברות המשטרה נמסר: "כעת נשמעה אזעקה בגזרת מחוז ת"א, משטרת ישראל מבצעת סריקות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי אמל"ח בתחום המחוז.

תיעוד היירוט | קרדיט: ללא

שוטּרי מחוז ת"א מנהלים כעת סריקות מבצעיות בגזרה בהתאם לדיווחים למוקד 100, על מנת לאתר ולבודד זירות נפילה ככל שישנן על מנת לסייע לציבור.

נעדכן עם פרטים נוספים בהמשך וקוראים לתושבים להישאר בקרבת המרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות, לא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העלולים להכיל חומרי נפץ ולדווח ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

maximize-image
images-count1+
רסיס טיל חות'י שנפל סמוך לחברון | קרדיט: רשתות ערביות

מוקדם יותר היום, דובר צה"ל אישר כי לראשונה ספינות טילים של חיל הים תקפו מטרות של שלטון הטרור החות'י בנמל חודיידה שבתימן.

בהודעה שפורסמה נכתב כי "צה"ל תקף הבוקר באמצעות ספינות טילים של חיל הים, מטרות של שלטון הטרור החות'י בנמל חודידה שבתימן. התקיפה בוצעה בתגובה לתוקפנות שלטון הטרור החות'י לעבר מדינת ישראל, במסגרתה שוגרו טילי קרקע-קרקע וכלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח המדינה ואזרחיה".

עוד נכתב: "התקיפה נועדה להעמיק את הפגיעה בשימוש הצבאי שנעשה בנמל, אשר הותקף על ידי צה"ל בשנה האחרונה וממשיך לשמש לפעולות טרור. הנמל שהותקף משמש להעברת אמצעי לחימה ומהווה דוגמה נוספת לשימוש ולניצול הציני של שלטון הטרור החות׳י של תשתיות אזרחיות לקידום פעולות טרור".

עקבו אחרינו גם ב-Google News