accessibility-icon
share-icon
קרדיט: חדשות 14

מרצים בבר אילן הפגינו נגד המלחמה והתעמתו עם סטודנטים

אורנית פורן סויסה

אורנית פורן סויסה

יד סיון ה'תשפה (10.06.25)

38

20

like

0

dislike

סערה באוניברסיטת בר אילן: קבוצת מרצים וחוקרים הפגינה היום בקמפוס בדרישה להפסקת הלחימה בעזה, ועוררה עימות חריף עם סטודנטים-לוחמים • ההפגנה התקיימה בסמוך למקום שבו הונף דגל ישראל וכללה שלטים נגד "הרג חפים מפשע", וזכתה לגינויים על רקע שירות הסטודנטים בחזית


סערה באוניברסיטת בר אילן: קבוצת חוקרים ומרצים קיימה היום (שלישי) הפגנת מחאה בקמפוס, וקראה להפסקת הלחימה בעזה. המחאה, שהתקיימה בזמן שאלפי סטודנטים מהאוניברסיטה משרתים בחזית, עוררה זעם והובילה לעימות חריף עם סטודנטים-לוחמים ששבו מהקרבות.

המרצים והחוקרים נעמדו ברחבת הפקולטה למשפטים, מתחת לדגל ישראל, ונשאו שלטים עם קריאות להפסיק את המלחמה ואת "הרג חפים מפשע". "בושה וחרפה שבזמן מלחמה, חוקרים ומרצים שאנחנו מממנים להם את המחקרים, מעזים להפגין כנגד הסטודנטים שלהם עצמם".

maximize-image
images-count1+
אוניברסיטת בר אילן | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

למקום הגיעו סטודנטים רבים, ובהם לוחמים ולוחמות שחזרו משירות מילואים בעזה וניסו להוכיח בפני המרצים את צדקת דרכם. המרצים מנגד השיבו לסטודנטים כי עליהם "להפסיק ללעוג" וכי עליהם "להתבייש".

אחת מהסטודנטיות הגיבה: "שם כבר לא יכולתי לשתוק. אני מתביישת בשם כל הסטודנטים והסטודנטיות שמחרפים את נפשם, ומי ייתן והמלחמה תסתיים בניצחון מוחלט על חמאס".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "פרס מגן שר הביטחון שהוענק לאחרונה לאוניברסיטת בר-אילן על תרומתה למשרתי המילואים מדבר בעד עצמו. כמו גם 5,000 מהסטודנטים שלנו ששירתו ומשרתים במילואים מאז החלה המלחמה ומקבלים מאיתנו מעטפת אקדמית ורגשית".

maximize-image
images-count1+
סטודנטים באוניברסיטת בר אילן | צילום: שאטרסטוק

כזכור, רק בחודש שעבר התרחשה סערה נוספת באוניברסיטה. חלק מקבוצת "מאבק האקדמיה" המאגדת בתוכה אנשי אקדמיה המתנגדים לרפורמה המשפטית, קיימו סימפוזיון העוסק בקריאה להחזרת החטופים ולסיום המלחמה בעזה.

סטודנטים שדבר קיומו של המפגש הגיע לאוזניהם זעמו, והוציאו קריאה להגיע למיקום עם דגלי ישראל כדי "לצלם את הביזיון". לדבריהם, "דברים כאלה לא קרו שנים בבר-אילן, אסור לתת לזה פתח ותקדים". יצוין כי לטענתם המפגש נועד לבזות את חיילי צה"ל ולהתנגד למלחמה, אך באוניברסיטה, שהכנס נערך באישורה, טוענים שמדובר בפייק מוחלט.

תיעוד מתוך המפגש | צילום: ירדן מלכה

בסרטון שהגיע לידינו מתוך החדר שבו מתקיים הסימפוזיון, תועד קצין הביטחון של האוניברסיטה כשהוא מבקש לסלק מהחדר צעירה שעוטה על עצמה דגל ישראל: "אני מבקש שתורידי את דגל ישראל ותצאי מהכיתה". הצעירה, מצידה, הגיבה בפליאה: "אסור לי ללבוש את הדגל של המדינה שלי? אני לא מצליחה להבין". אישה נוספת שצילמה את הסרטון קראה לעברו: "למה? דגל ישראל".

לדברי עדים שנכחו במפגש, כאשר קצין הביטחון הבחין בכך שהוא מצולם, ביקש להפסיק את ההסרטה ולכבות את הטלפון. אור יצחק, סטודנטית שנכחה באירוע, מסרה לנו: "העובדה שבזכות לחץ ציבורי הצלחנו להפוך הפגנה פרובוקטיבית למפגש סגור בכיתה – היא הוכחה לכך שאסור לשתוק.

"הקמפוס שלנו לא יהפוך לזירה לפרובוקציות שמתחפשות לערכים. זה מתחיל בדיון לא ראוי בכיתה ומסתיים באירועי שבוע הנכבה כמו שראינו שאוניברסיטת תל אביב. לא נאפשר שיח שפוגע בכבודם של לוחמי צה"ל – אלה שמגנים עלינו יום-יום, בגופם ובנפשם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News