גורם מדיני מסר הערב (שלישי) לכתבנו תמיר מורג, כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נראה נחוש לסגור את הנושא האיראני בזמן הקרוב: "לא ברור אם זה יסתיים בהסכם, אבל ברור שאנחנו בימים של הכרעה".
מצד אחד, הנשיא טראמפ להוט להשיג הסכם עם האיראנים, בייחוד על רקע העובדה שאין לו כרגע הישגים משמעותיים בזירה הבינלאומית – הוא לא מצליח להביא להפסקת אש כרגע בין רוסיה לאוקראינה.

מצד שני, הדבר שטראמפ הכי שונא הוא לצאת פראייר, ולכן בישראל מאמינים שהאמריקנים לא יבצעו מכירת חיסול של כל העקרונות שלהם. טראמפ עצמו התבטא הערב בנושא ואמר בריאיון: "איראן הפכה להרבה יותר אגרסיבית בשיחות הגרעין".
"היא מתנהגת כעת באופן שונה מאוד מכפי שהתנהגה קודם לכן", הוסיף טראמפ, "זה מפתיע ומאכזב, אבל יש לנו מפגש בקרוב ונראה מה יהיה". אז אכן, סבב שיחות נוסף ייערך בין הצדדים בימים הקרובים, ובישראל מקווים שהוא לא ייערך בעומאן אלא באירופה.

זה יאפשר לשר רון דרמר ולראש המוסד דדי ברנע לצאת לשם כדי להיות בקשר בזמן אמת עם סטיב וויטקוף ועם הצוות האמריקני. כך או כך, אנחנו מתקרבים להכרעה בנושא הזה, וההערכה בישראל היא שטראמפ לא יאפשר לאיראנים למרוח את זה עוד יותר מדי זמן.
