בימים האחרונים מופצים עוד ועוד תיעודים מעזה, בהם נראים עזתים שנמצאים בסמיכות למרכזי חלוקת הסיוע, מתחבאים מקליעי רובים ששורקים לידם. מה המקור לירי? חמאס והשופרות שלה מאשימים את ישראל.
לצד מקרים של ירי אזהרה על מי שהתקרבו לחיילי צה"ל, סביר גם שחמאס ביצעו את הירי. מתחמי החלוקה האלה הופכים את ארגון הטרור חמאס ללא רלוונטי.
@sameer1993s من اجل المساعدات الأمريكية #الشعب_الصيني_ماله_حل ♬ الصوت الأصلي – ألصہقہر ألحہر
בהקשר הזה אמר דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי בסרטון שפרסם בסוף השבוע: "מספיק להפיץ פייק ניוז ושקרים בעניין הסיוע ההומניטרי". בהמשך הסרטון הוא הוסיף: "חמאס מפחדת, מנהיגי חמאס מפחדים, הם מפחדים לאבד שליטה באזרחים".
לצד כנופיות עזתיות ששודדות את הסחורות, יש ברצועה עוד תופעה מכוערת: בריונים שמשתלטים על מוצרי סיוע שאמורים להיות מחולקים בחינם, ומוכרים אותם תמורת בצע כסף.

המשאיות אינן נבזזות בזמן שהן מעבירות סחורה לסוחרים, אך נבזזות בזמן שהן מובילות מוצרי סיוע שמיועדים לאזרחים. יש מי שטען שחמאס עושים יד אחת עם הסוחרים כדי להרוויח כסף.
לכל האירועים נקשר גם מיודענו יאסר אבו שבאב, העזתי שלכאורה משתף פעולה עם ישראל ומקבל סמכויות שליטה באזור רפיח. היו מי שהאשימו את אנשיו בירי על העזתים במתחמי החלוקה, ובימים האחרונים יש דיווחים על עימותים בינם לבין מחבלי חמאס.

אבו שבאב נערך להקים סוג של מערך שלטוני. אתמול הוא פרסם הודעת דרושים בפייסבוק, עם עשרות בעלי מקצוע שהוא זקוק להם באזור שבשליטתו. ההודעה נחתמה בהצהרה: "ההתנדבות בשורותינו היא עמדה, עמדה לאומית, מוסרית, ואנושית. בא להיות חלק מהשלטון העממי הראשון שעומד לצד האנשים, מגן עליהם מהכאוס, ובונה עתיד מזהיר".
חלוקת הסיוע על ידי החברה האמריקאית וההופעה של יאסר אבו שבאב מסמנות כרסום בכוח של חמאס. עכשיו, ארגון הטרור המוכה מנסה לחבל בפרויקטים שמסמלים חלופה שלטונית.
