accessibility-icon
share-icon
כור גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק
כור גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב: "יש לנו תוכניות תקיפה באיראן"

דביר כהן

דביר כהן

יד סיון ה'תשפה (10.06.25)

6

1

like

0

dislike

מייקל קורילה, מפקד פיקוד מרכז של ארה"ב, הצהיר בשימוע בקונגרס: "הצגנו מגוון אפשרויות למקרה שלא נצליח לעצור את תוכנית הגרעין של איראן בדיפלומטיה" • דבריו מגיעים על רקע איום חדש של איראן, לפיו במקרה ותותקף - "מתקני הגרעין הנסתרים של המשטר הציוני יהיו מטרה"


הגנרל מייקל קורילה, מפקד פיקוד המרכז של ארה״ב הצהיר היום (שלישי) בשימוע בפני וועדת השירותים הצבאיים של הקונגרס: "הצגנו לנשיא ומזכיר ההגנה מגוון אפשרויות למקרה שלא נצליח לעצור את תוכנית הגרעין של איראן בדיפלומטיה".

לדברי קורילה, תקיפה ישראלית על איראן תגביר את הסיכונים לבטיחותם של כוחות אמריקאים באזור. בנוסף הגנרל חשף כי בתימן עדיין נמצאים אנשי משמרות המהפכה המסייעים לחות'ים בהרכבת נשק המגיע מאיראן.


דבריו של מפקד פיקוד מרכז האמריקאי מגיעים על רקע איום חדש של איראן אמש, לאחר שיחתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית טראמפ: "במקרה של תוקפנות, מתקני הגרעין הנסתרים של המשטר הציוני יהיו מטרה".

בתוך כך, הנשיא טראמפ התייחס היום לשיחות הגרעין וטען בריאיון לרשת פוקס כי איראן נעשית "הרבה יותר אגרסיבית" במשא ומתן: "זה מפתיע אותי. זה מאכזב, אבל אנחנו צפויים להיפגש שוב מחר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News