accessibility-icon
share-icon
ראש מועצת הגליל העליון על דו"ח המבקר | צילום: דוברות

ראש מועצת הגליל העליון: "ממשלת ישראל ויתרה עלינו ללא קרב"

דביר כהן

דביר כהן

יד סיון ה'תשפה (10.06.25)

3

0

like

0

dislike

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אסף לַנְגְלֵבֶּן, התייחס לדו"ח הקשה של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בעניין טיפול הממשלה ביישובי הצפון: "לא כך נראית ממשלה שבאמת רוצה לשקם את הצפון ומבקשת להחזיר את התושבים הביתה" • לדבריו, "הממשלה הבטיחה תוכניות גדולות - אבל בסופו של דבר כמעט דבר לא מומש"


ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אסף לַנְגְלֵבֶּן, התייחס היום (שלישי) לדו"ח הקשה של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בעניין טיפול הממשלה ביישובי הצפון: "לא כך נראית ממשלה שבאמת רוצה לשקם את הצפון ומבקשת להחזיר את התושבים הביתה".

לדברי לנגלבן, שנפגש השבוע עם מפקד פיקוד הצפון, "הצבא עושה לילות כימים למען בטחון תושבי הצפון, אבל ברור שממשלת ישראל ויתרה על הגליל העליון ללא קרב. הממשלה הבטיחה תוכניות גדולות, וגם את אלה שינתה והחליפה ללא הרף, אבל בסופו של דבר כמעט דבר לא מומש".

maximize-image
images-count1+
יישובי הצפון | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש90

ראש המועצה האזורית הגליל העליון הדגיש: "אם רוצים להבטיח הצלחת תוכניות חייבים להיות מחוברים לשטח, ככל שהדברים ימשיכו להיות מוחלטים בירושלים – הרחק מהמציאות שלנו בגליל העליון, לא יתרחש שינוי אמיתי. הממשלה חייבת לתת את הסמכות, האחריות ובעיקר את התקציבים לרשויות המקומיות עכשיו כדי שנוכל לפעול".

"אנחנו כאן בשטח יודעים בדיוק מה ואיך נכון לעשות", הוסיף לנגלבן, "לצערי נכון לכרגע, הכל בנוי על כך שאנחנו מקוששים פילנתרופיה מהציבור בארץ ובחו"ל. המציאות מדברת בעד עצמה – גם היום, יותר מחצי שנה אחרי הפסקת האש, 65% מהתושבים שפונו חזרו, רבים מהתעשייה והעסקים לא פתחו".

maximize-image
images-count1+
השריפות בגליל העליון במהלך המלחמה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

"בעיניים של כל אחד ואחד אנחנו יכולים לראות את הכשלים החמורים שעליהם מצביע מבקר המדינה, אבל אנחנו יודעים שאם הממשלה תרצה זה אפשרי, אני קורא לה לבוא ולהתגייס כבר מחר ולהפריח את הגליל העליון", סיכם ראש המועצה האזורית הגליל העליון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News