ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אסף לַנְגְלֵבֶּן, התייחס היום (שלישי) לדו"ח הקשה של מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בעניין טיפול הממשלה ביישובי הצפון: "לא כך נראית ממשלה שבאמת רוצה לשקם את הצפון ומבקשת להחזיר את התושבים הביתה".
לדברי לנגלבן, שנפגש השבוע עם מפקד פיקוד הצפון, "הצבא עושה לילות כימים למען בטחון תושבי הצפון, אבל ברור שממשלת ישראל ויתרה על הגליל העליון ללא קרב. הממשלה הבטיחה תוכניות גדולות, וגם את אלה שינתה והחליפה ללא הרף, אבל בסופו של דבר כמעט דבר לא מומש".

ראש המועצה האזורית הגליל העליון הדגיש: "אם רוצים להבטיח הצלחת תוכניות חייבים להיות מחוברים לשטח, ככל שהדברים ימשיכו להיות מוחלטים בירושלים – הרחק מהמציאות שלנו בגליל העליון, לא יתרחש שינוי אמיתי. הממשלה חייבת לתת את הסמכות, האחריות ובעיקר את התקציבים לרשויות המקומיות עכשיו כדי שנוכל לפעול".
"אנחנו כאן בשטח יודעים בדיוק מה ואיך נכון לעשות", הוסיף לנגלבן, "לצערי נכון לכרגע, הכל בנוי על כך שאנחנו מקוששים פילנתרופיה מהציבור בארץ ובחו"ל. המציאות מדברת בעד עצמה – גם היום, יותר מחצי שנה אחרי הפסקת האש, 65% מהתושבים שפונו חזרו, רבים מהתעשייה והעסקים לא פתחו".

"בעיניים של כל אחד ואחד אנחנו יכולים לראות את הכשלים החמורים שעליהם מצביע מבקר המדינה, אבל אנחנו יודעים שאם הממשלה תרצה זה אפשרי, אני קורא לה לבוא ולהתגייס כבר מחר ולהפריח את הגליל העליון", סיכם ראש המועצה האזורית הגליל העליון.
