accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך "יומן צהריים"

התמרון מתעצם: תא"ל במיל' סולומון בריאיון על הגברת האש בעזה

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

יד סיון ה'תשפה (10.06.25)

3

1

like

0

dislike

לאחר ההחלטה על הגברת האש ברצועת עזה, מנהל הלחימה לשעבר באוגדת עזה אמר בריאיון בתוכנית יומן צהריים כי "אנחנו לא נמצאים בשיא ואפילו לא בשליש העליון של הכוח הצבאי שאנחנו יכולים להפעיל" • "הרמת ידיים של חמאס זה לא מחזה דמיוני, זה מחזה אפשרי", הוסיף


כתבנו לענייני צבא וביטחון הלל ביטון רוזן פרסם אתמול (שני) כי הרמטכ"ל אייל זמיר וראש הממשלה נתניהו סיכמו על הגברת קצב האש ברצועת עזה. החל מאתמול, כוחותינו מחטיבת גבעתי פועלים במרחב האחרון אליו לא נכנסנו עד כה במהלך המלחמה בצפון הרצועה – כפר ג׳באליה. הפעילות במרחב צפויה להתרחב בתקופה הקרובה.

תת אלוף במילואים ארון סולומון, לשעבר מנהל הלחימה באוגדת עזה במהלך המלחמה, התייחס להגברת קצב האש בריאיון לתוכנית "יומן צהריים". "הניצחון על חמאס הוא לא רק בר השגה, הוא חובה הכרחית נדרשת לביטחון ישראל, ובעיקר ביטחון תושבי העוטף", אמר.

"ראיתי את ההודעה של שר הביטחון והרמטכ"ל על הגברת הלחץ. אני לא אכנס לפרטים האם אנחנו בהילוך שני, שלישי או חמישי, יש התגברות, אנחנו לא נמצאים עוד בשיא וגם לא אפילו בשליש העליון של הכוח הצבאי שאנחנו יכולים להפעיל", הוסיף תת אלוף במילואים סולומון, "תושבי העוטף שומעים היטב את ההתגברות של ההפצצות, גם במרחב ג'באליה, גם בח'אן יונס".

מנהל הלחימה לשעבר באוגדת עזה אמר כי אנחנו חייבים להגיע להכרעה, ואמר כי יש לה כמה מרכיבים: הפעלת האש ביעדי "מרכז כובד" כמו העיר עזה, חלוקת הסיוע ההומניטרי, השטח שנכבש "שטח שכבשנו לא יחזור שוב בהקשר העסקה" ונושא ההגירה והשיקום. "הרמת ידיים של חמאס זה לא מחזה דמיוני, זה מחזה אפשרי. הגליית הבכירים זה מחזה אפשרי, ובעיקר, כמו שפתחתי, נדרש והכרחי", סיכם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News