בצה"ל עדכנו היום (שלישי) כי מבצע של חטיבה 188 להשמדת יותר מ-1,200 תשתיות טרור בח'רבת אחזעה שבעזה, ולהרחבת מרחב האבטחה מול יישובי הנגב המערבי הושלם. במסגרת המבצע כוחות צק"ח 188 ולוחמי יחידת יהל"ם איתרו והשמידו תוואי תת-קרקעי באורך 500 מטרים ובעומק של כ-25 מטרים.
בצילום אווירי שצה"ל פרסם ניתן לראות את רגע השמדת המנהרה כאשר ברגע אחד, מופיע נחש אש שמתפוצץ על המסך. בתיעוד נוסף מתוך המנהרה עצמה, ישנם בגדים שתלויים על חבל, דבר שיכול להעיד שהמנהרה שימשה לשהות מחבלים. כמו כן ישנו פיר עמוק שמתגלה לעיני המצלמה.
מפקד גדוד בחטיבה 188, סגן-אלוף ד' סיפר כי "בחצי השנה האחרונה שכונת ח'רבת אחזעה הייתה ריקה מתושבים. חמאס ניצל את הפינוי של התושבים לטובת הכשרת שכונת תשתיות טרור, מלכוד בתים ופירים. כוחות הגדוד פעלו להשמדת תשתיות טרור בכלל המרחב באופן הנדסי ומאובטח".
מצה"ל נמסר כי "הכוחות פעלו לאיתור ולהשמדת תשתיות טרור במרחב ח'רבת אחזעה, ששימש כמעוז טרור מרכזי של ארגון הטרור חמאס. מאות מחבלי חמאס יצאו ממרחב זה ופשטו ליישובי דרום הנגב המערבי בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר.
"בפעילויות הנדסיות ובאמצעות תקיפות של חיל האוויר, חוסלו עשרות מחבלים והושמדו יותר מ-1,200 תשתיות טרור מעל לקרקע ומתחתיה, להסרת איום על היישובים הסמוכים לגבול".
