לאחר אזהרת הפינוי לשלושת הנמלים של החות'ים של דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי אמש, בתימן מדווחים כי כוחותינו תוקפים בנמל אל-חודיידה. עם זאת פרשננו הצבאי נועם אמיר, הבהיר כי בניגוד לפעמים האחרות בהן הייתה אינדיקציה מוקדמת על התקיפה, בשלב זה אין וודאות כי באמת מדובר בתקיפה ישראלית.
אמש, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, הוציא הודעת פינוי דחופה לשלושה נמלים בתימן שנמצאים תחת שליטת ארגון הטרור החות'י, וקרא להם להתפנות באופן מיידי.

בהודעה נאמר: "אזהרה דחופה לכל הנוכחים בנמלי הים הנשלטים על ידי משטר החות'ים הטרוריסטים : נמל ראס עיסא, נמל חודיידה ונמל סאליף. עקב השימוש של משטר החות'ים הטרוריסטים בנמלי הים לפעילות טרור, אנו קוראים לכל הנוכחים בנמלים".
בהמשך ההודעה נאמר כי על התושבים להתפנות מהמקום ולהתרחק ממנו עד להודעה החדשה, "פינוי הנמלים ישמור על ביטחונכם". ההודעה מגיעה לאחר שורת שיגורי טילים בליסטיים לעבר ישראל.

כזכור, לפני מספר שבועות, לאחר סדרת שיגורים לעבר ישראל, כוחותינו תקפו את נמל התעופה בצנעא והשמידו את המטוס האחרון שנותר בשימוש החות'ים במסגרת מבצע תחת הכותרת "תכשיט זהב". .
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפה בעודו בבית המשפט ואמר: "חיל האוויר תקף כעת שוב בשדה התעופה בצנעא, הנשלט בידי שלטון הטרור החות'י בתימן. אנו פועלים לפי עיקרון פשוט: מי שפוגע בנו – אנחנו נפגע בו.

"מי שלא יבין זאת בכוח – יבין זאת בעוד יותר כוח. אבל כפי שאמרתי לא פעם – החות'ים זה רק הסימפטום. הכוח העיקרי שעומד מאחוריהם הוא איראן, והיא האחראית לתוקפנות היוצאת מתימן".
כמו כן, בתקיפה הראשונה של כוחותינו, במבצע תחת השם 'עמידת ראש', הושמדו תשתיות של ארגון הטרור החות'י בשדה התעופה המרכזי במרחב צנעא והביא להשבתתו המלאה, כמו כן הותקפו מספר תחנות כוח ומפעל בטון, זאת לאחר הירי של ארגון הטרור החות'י על נמל התעופה בן גוריון.

מצה"ל נמסר כי המטרות שהותקפו שימשו לטרור החות'י: "השדה, בדומה לנמל חודידה שהותקף אמש, משמש את ארגון הטרור החות'י לטובת העברות אמצעי לחימה ופעילים, ומופעל באופן שוטף על ידי השלטון החות'י למטרות טרור. זוהי דוגמא נוספת לשימוש שעושה ארגון הטרור החות'י בתשתיות אזרחיות עבור פעולות טרור.
