בתוכנית "הפטריוטים" הערב (שני), אירחו ינון מגל וחברי הפאנל את הודיה גורי-עופרי ומשפחתה, אחותם של שני הנופלים: אריאל וסמל ראשון רואי הי"ד, שסיפרה על הרגעים הדרמטיים, על הגבורה, ועל המפעל להנצחתם.
"אריאל יצא ראשון עם אקדח שלוף", סיפרה הודיה, "הוא עבד בעבר בשב״ס והיה לו רישיון אישי. הוא הבין מהר מאוד שיש מחבלים בסביבה, והתחיל לצעוק לאנשים להיכנס לבתים. אחריו רץ רואי, לוחם בסיירת גולני, מפקד כיתה ומועמד לקצונה. זה היה טבוע בו. הוא הצליח תחילה לסגת, אבל הבין שאחיו לא איתו וחזר להציל אותו. ואז נורה גם הוא".

יחד איתם הייתה גם גיסתם, שנפצעה, אך ניצלה. משפחת גורי מספרת כי בזכות שני האחים ניצלו חיים רבים. "הם חשבו רק על איך לעזור, איך להציל. לא עניין אותם מי עומד מולם, דתי, חילוני, שמאלני או ימני – פשוט אדם שצריך עזרה."
המשפחה סיפרה שהיא עמלה בימים אלו על הקמת בית כנסת לזכרם, ממש בסמוך למקום נפילתם באופקים. "אין דרך ראויה יותר להנציח אותם", אמרה הודיה, "שניהם היו חדורי רוח של התנדבות, אם זה בגמ״ח, אם זה בחלוקת משלוחי מנות לאנשים בודדים, תמיד חשבו איך לתת. בית כנסת זו הנצחה שתואמת את הערכים והחיים שלהם".
אב המשפחה, אבינדב, סיפר בהתרגשות: "הם קמו בבוקר בלי לחשוב פעמיים. חדורי מטרה, בלי פחד. הם עצרו מתקפה שהייתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה. מחבלים עם טונות של חומר נפץ, אבל הילדים שלנו קמו, כמו עוד אזרחים גיבורים, והצילו שכונות שלמות". האם, זהבה, הוסיפה: "אני שומעת אנשים בקופת חולים שאומרים לי: 'הבן שלך הציל אותי'. הוא צעק לי להיכנס הביתה, הוא הציל אותנו".

הודיה חלקה גם רגע אישי: "חודש וחצי אחרי שהם נפלו, אני ואחותי הקטנה נקלטנו להיריון, והבאנו לעולם חיים חדשים. זה מה שמחזיק אותנו, האמונה, התמיכה של הקהילה, וידיעת הגבורה שלהם. רואי יכל לברוח, אבל חזר להציל את אחיו. זה שיעור לחיים. אם נזכור שאנחנו כולנו אחים, נוכל להיות עם טוב יותר".
המשפחה פתחה קמפיין לגיוס תרומות להקמת בית הכנסת. השם לחיפוש ברשת: "מנציחים את האחים גורי". התקציב הדרוש: כמיליון שקלים. עד כה גויסו כ-400 אלף ש"ח.
"אפשר להקים בעזרתם של עם ישראל מקום קדוש לזכרם של שני לוחמים שפעלו מתוך אהבת העם והתורה", סיכמה הודיה, "זו הדרך להמשיך את דרכם – לתת, להאמין, ולעשות טוב."
