מפקד ימ"ר ש"י לשעבר, ניצב משנה אבישי מועלם יחזור בקרוב לתפקיד מנהלי. מועלם, הוצא לחופשה כפויה בגין חקירה שנפתחה בעניינו בחשד לשוחד. מפכ"ל המשטרה דני לוי, אישר היום (שני) את חזרתו לשירות, וכפי שפרסמנו לפני כשבועיים – לא יישאר בתפקיד מפקד ימ"ר ש"י.
מועלם, נעצר לפני מספר חודשים לאחר שסירב לבקשת המחלקה היהודית בשב"כ לעצור תושבי יהודה ושומרון ללא ראיות מספקות. בחקירתו הוא הואשם שנמנע ממעצרים כדי למצוא חן בעיני השר בן גביר, ובתמורה – יקבל קידום.
עורך דינו אפרים דמרי מסר לחדשות 14:"סוף סוף הצדק יצא לאור. כל מדינת ישראל ראתה שהמעצר של אבישי מועלם היה מעצר שווא, החקירה הייתה חקירת שווא על מנת להלך עליו אימים בעקבות מה שהוא חשף נגד המחלקה היהודית בשב"כ".
חבריו של מועלם במשטרה אמרו הערב לחדשות 14: "מרגישים שהצדק נעשה. אבישי עבר תקופה לא קלה בפן האישי ובחר להישאר עם ראש מורם. מקווים שנראה שהצדק יוצא לאור עד הסוף ולא יתעלמו ממעשיו של ראש החטיבה היהודית בשב"כ. מי שמתנהג כפי שהתנהג אותו ראש חטיבה צריך להיות מודח משירות ולא מועלם".
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בירך על חזרתו של מועלם: "מדובר בקצין מוערך, עתיר ניסיון, שפעל שנים רבות למען ביטחון אזרחי ישראל. נצ״מ מועלם סבל מרדיפה מצד שירות הביטחון הכללי. אני מאמין שחפותו, ובטוח שעוד יקודם בדרגתו – כפי שראוי לאדם שפעל ביושר ובמסירות. אותם גורמים בשב”כ, שקראו לו להפר את החוק ולפגוע במתיישבים, הם אלו שצריכים לעוף מתפקידם ולא הקצין שסירב לכך".
