מזכ"ל נאט"ו, מארק רוטה, קרא היום (שני) לחברות הברית להגדיל ב-400% את ההגנה האווירית וההגנה מפני טילים, והזהיר כי רוסיה עלולה לתקוף תוך חמש שנים. לדבריו, יש לאמץ יעד חדש להוצאות צבאיות בגובה 5% מהתמ"ג, בהתאם לדרישת נשיא ארה"ב.
רוטה נשא נאום בלונדון והדגיש כי נאט"ו נדרשת ל"קפיצת מדרגה" בייצור תחמושת ובהצטיידות באלפי כלי רכב משוריינים ומיליוני פגזים. הוא ציין כי ההסכמה על היעדים תידון בפסגת נאט"ו הקרובה בהאג, ב-24–25 ביוני.

22 מתוך 32 מדינות הברית עומדות כיום ביעד המינימלי של 2%, ורוטה הביע ביטחון שכולן יעמדו בו עד סוף השנה. הוא הביע תמיכה בעמדת טראמפ לפיה מדינות אירופה נושאות בנטל קטן מדי. לדבריו, "תקווה אינה אסטרטגיה" ויש לחזק את נאט"ו ככוח מרתיע.
בהמשך היום נפגש רוטה עם ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר, ששיבח את התחייבותו של סטארמר להעלאת ההוצאה הביטחונית ל-3% עד 2034. ברקע, בריטניה הודיעה על רפורמות מקיפות בצבא הכוללות צוללות גרעיניות והיערכות ללחימה באירופה.
